سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

سلسله کارگاه های اقتباس دراماتیک از قرآن کریم در قم برگزار میشود

دهمین جلسه از سلسله کارگاه‌های «اقتباس دراماتیک از قرآن کریم» با محوریت «روش‌های قصه‌گویی» در قم برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ دهمین جلسه از سلسله کارگاه‌های «اقتباس دراماتیک از قرآن کریم» با محوریت «روش‌های قصه‌گویی» با حضور دکتر محمد بابایی، دکتر محمد علی خبری و محمدرضا آزاد در حوزه هنری قم برگزار شد.

در دهمین جلسه از سلسله کارگاه‌های اقتباس از قرآن کریم که به فصل شروع  اختصاص داشت،  ابتدا اهمیت نقطه شروع و اشکال آن در درام مورد بحث قرار گرفت و سپس پنج روش که در قرآن کریم برای شروع قصه به کار برده شده، مانند شروع با یک سوال، شروع با استفهام پنهان، شروع با دو استفهام، شروع با معرفی شخصیت و شروع با قسم و در ادامه سوال، مطرح شد و در ادامه روش‌های اقتباس از این تکنیک‌ها در  روایت‌های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفت.


همچنین در ادامه جلسه روش‌های دیگر مدیریت «فصل شروع»  مانند شروع با نکته‌های مهم و کلید واژه‌های  کلی که شمای کلی داستان را معرفی می‌کند، شروع با خلاصه کلی داستان و در ادامه اصل قصه ، شروع با اصل قصه و در انتها خلاصه داستان و نتیجه‌گیری، و نیز شروع روایت بدون هیچ مقدمه، به بحث گذاشته شد. این جلسه با بیان نمونه‌هایی از فصل شروع در قرآن و آثار دراماتیک و پرسخ و پاسخ‌های حاضران جلسه به پایان رسید.

علاقه مندان به حضور در این نشست ها میتوانند هر هفته روزهای دوشنبه ساعت 15 به خیابان صفائیه کوچه 23 حوزه هنری قم سالن آسمان مراجعه کنند. حضور برای عموم پژوهشگران آزاد است.
برچسب ها: قم ، اقتباس ، قرآن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.