سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

آتش سوزی گسترده در سالن آمفی تئاتر مدرسه

سالن آمفی تئاتر یک مدرسه در شیراز دچار آتش سوزی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گزارش آتش سوزی و مشاهده دود از یک مدرسه در بولوار ارم ، آتش نشانان از ایستگاه های1 ، 2 ،9،12 و 14 را به محل حادثه کشاند.

نامجو وصالی فرمانده ارشد حوزه 2 آتش نشانی شیراز در شرح این عملیات گفت : این آتش سوزی در سالن آمفی تئاتر مدرسه سه طبقه، در بالاترین بخش آن اتفاق افتاده بود که با توجه به حساسیت موضوع ، در اولین اقدام ، تخلیه کلیه دانش آموزان و افراد داخل مدرسه و جستجوی تمام اتاق ها و سالن ها به منظور تخلیه کامل صورت گرفت .

وصالی ادامه داد: پس از تخلیه ساختمان از افراد، با توجه به وجود دود غلیظ ، همه آتش نشانان به سیستم تنفسی و ماسک خود را تجهیز کرده، پس از بازکردن درهای قفل، به جستجوی کانون و منشأ اصلی آتش سوزی پرداخته و سرانجام طبقه دوم سالن آمفی تئاتر نقطه آغاز این آتش سوزی بود که به علت کندسوزی، دود غلیظی ایجاد کرد.

فرمانده ارشد آتش نشانی در خصوص مراحل بعدی عملیات گفت : پس از پیدا کردن کانون اصلی آتش، عملیات اطفا بوسیله فوم و چندین رشته آبدهی از چند جهت هدف قرار گرفته شد و ظرف مدت یک ساعت عملیات اطفا صورت گرفته و پس از مهار آتش سوزی، عملیات تخلیه دود و پاکسازی محل انجام شد.

فرشاد مویدی یکی از مسئولان حاضر در صحنه عملیات و معاون عملیات سازمان نیز در توجه به حساسیت این حادثه گفت : با توجه به این که این ساختمان با کاربری مدرسه و عمومی بوده است ، در اجرای بعضی از تمهیدات ایمنی و آتش نشانی و همینطور در مهندسی سازه ، نکات ایمنی لازم رعایت نشدهاست، از جمله نبود خروجی اضطراری در سالن اجتماعات.  

مویدی از کلیه مسئولان این مراکز و ارگان ها خواست: در صورت تغییر کاربری سازه ،حتما از کارشناسان ایمنی سازمان آتش نشانی درخواست بازدید و اظهارنظر داشته باشند.

مویدی به مصدوم شدن یکی از آتش نشانان اشاره کرد و گفت : یکی از فرماندهان اعزامی در این عملیات، به علت استنشاق دود غلیظ راهی بیمارستان شدند که حال ایشان رو به بهبود است.

در این عملیات ،  25 نفر آتش نشان با پنج دستگاه خودرو اطفایی – امدادی در صحنه حادثه حضور داشتند که عملیات اطفا، تخلیه دود و پاکسازی محل حادثه حدود سه ساعت به  طول انجامید.

علت حادثه توسط کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی است.

انتهای پیام/ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.