سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشاورزی در هفته ای که گذشت؛

قیمت موز قد کشید/ فراز و نشیب های قیمت پیاز در بازار

کارخانه ها که به سبب تن ندادن به مصوبه دولت مشکلاتی را برای دامداران به وجود آوردند تا کاهش تولید میوه که منجر به افزایش قیمت آن در روزهای اخیر شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛از ورود میوه های قاچاق با طعم سم و آفت تا فراز و نشیب های قیمت پیاز در بازار از مهم ترین رویدادهای کشاورزی در هفته گذشته است:

نائب رئیس اتحادیه باغداران گفت: میوه های قاچاق علاوه برآلودگی، بیماری و آفت را برای باغات کشور به ارمغان می آورد.

رئیس اتحادیه میوه وسبزی گفت: در چند روز گذشته قیمت پیاز به مرز دو هزار و 500 تومان رسیده بود که متاسفانه مجدد شاهد افزایش قیمت آن در بازار هستیم.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر و پرورش صادرات آبزیان گفت: در روزهای پایانی سال به سبب سیستم نامناسب توزیع و دخالت دلالان نگران بیش از پش قیمت‌ها در بازار هستیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن سیب زمینی کاران گفت: با پرداخت یارانه صادراتی به سیب زمینی کاران احتمال افزایش صادرات وجود دارد.

این روزها واردات برخی ماهیان کم ارزش بر سر راه تولید کنندگان موجب شده تا میزان تولیدات آبزیان در کشور کاهش یابد.

عضو شورای ملی زعفران گفت: با توجه به اینکه صادرات به آمریکا اخیر آغاز شده، تاکنون حدود 100کیلوگرم زعفران به این کشور صادر شده است.

دبیرکانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار گفت: میانگین قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 3 هزار و 700 تومان که نسبت به ماه گذشته 1200 تومان کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه میوه وسبزی گفت: گاهی میان پروسه رنگ آمیزی موز به سبب کمی تولید وقفه می افتد که همین امر منجر به افزایش قیمت آن در بازار می شود.

مدیر عامل اتحادیه مرکزی دامداران گفت: کارخانه‌جات به اجرای مصوبه دولت مبنی‌بر خرید شیر خام تن ندادند که همین امر مشکلاتی برای آنها بوجود آورده است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: بازارچه‌های مرزی سهیمه‌ای برای ورود میوه دارند که از طرفی این میوه‌ها از بازارچه‌های مرزی به صورت تریلی به میدان میوه و تره‌بار می‌آید.


انتهای پیام/










تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.