سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نامزدهای انتخاباتی آمریکا در انتظار "سه شنبه بزرگ"

سرنوشت نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا در گرو انتخابات سراسری "سه شنبه بزرگ" است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نولا؛ نامزدهای دموکرات و جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، فاصله کمی تا روز "سه شنبه بزرگ" و تعیین تکلیف موقعیت خود در انتخابات سال 2016 دارند. سه شنبه بزرگ به اول مارس (11 اسفند) گفته می‌شود که در آن بیشترین تعداد ایالت‌های آمریکا بطور همزمان پای صندوق‌های رای می‌شوند تا انتخابات درون حزبی آمریکا را به نتیجه نهایی برسانند.

در این روز آرای مردم اهمیت بسیاری خواهد داشت زیرا تعداد قابل توجهی از نمایندگان مردمی که به هر حزب اختصاص داده می‌‎شود، تعیین خواهند شد. در سه شنبه بزرگ سال 2016، مجموعا در 12 ایالت مهم آمریکا بطور همزمان انتخابات درون حزبی برگزار می‌شود. ایالت‌هایی که در روز سه شنبه بزرگ شاهد برگزاری انتخابات درون حزبی هستند عبارتند از: آلاباما، آرکانزاس، جورجیا، ماساچوست، مینسوتا، اوکلاهاما، تنسا، تگزاس، ورمونت و ویریجینیا. در آلاسکا انتخابات درون حزبی جمهوری‌خواهان و در ساموا انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها برگزار خواهد شد.

روز اول مارس، 12 ایالت با مجموع 588 وكلای انتخاباتی كه نزدیك به یك سوم مجموع وكلای انتخاباتی را تشكیل می‌دهد، به صورت همزمان انتخابات درون حزبی برگزار می‌كنند. مجموع وكلای انتخاباتی در روز اول ماه مارس بیشتر مربوط به 6 ایالات جنوبی آمریكا می‌باشند كه "تد كروز" و گروههای خارجی كه از او حمایت می‌كنند در مقایسه با دیگر رقبای وی، بهتر سازماندهی شده‌اند. این ایالات شامل تگزاس نیز می‌شود كه زادگاه كروز است و 152 وكیل انتخاباتی دارد و جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد كه كروز در مقایسه با "دونالد ترامپ" پیش تر است.

كانزاس، كنتاكی و لوئیزیانا سه ایالتی است كه كروز در آنجا محبوبیت دارد و در مجموع این سه ایالت، 132 وكیل انتخاباتی دارد كه چهار روز بعد از روز سه‌شنبه بزرگ یعنی در 5 مارس به همراه ایالت "مین" انتخابات درون حزبی برگزار می‌كنند.

ایالاتی كه نامزدها با برنده شدن اكثریت آراء می‌توانند 100 درصد آراء آن ایالت را به خود اختصاص دهند، تا 15 مارس هیچ انتخابات درون حزبی برگزار نمی‌كنند. اوهایو با 63 وكیل انتخاباتی و فلوریدا با 99 وكیل انتخاباتی در آن روز، انتخابات درون حزبی برگزار می‌كنند و از آنجایی كه احتمال می‌رود "جان كی‌سیک،" فرماندار اوهایو و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریكا، اكثریت آراء را در زادگاه خود به دست آورد، محاسبات وكلای انتخاباتی تا حدودی به هم می‌ریزد.

سه شنبه بزرگ سال 2016 با سه شنبه بزرگ سال 2012 تفاوت‌هایی دارد. در انتخابات امسال نام ایالت‌های آلاباما، آرکانزاس و تگزاس نیز به سه شنبه بزرگ اضافه شده است. در عوض نام ایالت آیداهو از انتخابات سه شنبه بزرگ  حذف شد. در این ایالت انتخابات درون حزبی جمهوری‌خواهان 8 مارس و انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها 22 مارس برگزار خواهد شد. انتخابات در اوهایو 15 مارس و در داکوتای شمالی ژوئن برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.