سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

تالار بزرگ قرآني همدان به‌دنبال تفكري عظيم شكل گرفت

كلان نگري در سياست مديريت كلان شهري يكي از مهمترين ابعاد مورد نياز رشد و گسترش موزون كلانشهرهاست.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ شهرها با رشد ابعاد كالبدي و جمعيتي وارد مرحله‌اي از رشد فيزيكي مي‌شوند كه پرداختن به نيازهاي آن تفكر و نگرشي جامع و كلان را مي‌طلبد. در كلانشهر نه تنها كيفيت سطوح و ارتباطات انساني نسبت به شهرهاي كوچك متحول مي‌شود بلكه از نظر ماهيت حضور انسان در شهر دچار دگرگوني ويژه‌اي مي‌گردد. فضاي شهري همدان كه در پس نگرشي محيطي و تاريخي از پردازش فضاي فرهنگي و مذهبي به‌دنبال نوعي نياز شهري بوده است و با گسترش فرهنگ قرآني و نياز جمعيتي در مقياس گسترده و عدم وجود فضاهاي متناسب با اين نياز در شهر و حتي در منطقه ما چنين فضايي وسيع مورد لزوم بوده است.

پروژه به‌دليل ماهيت خود نياز به زمين وسيع، دسترسي آسان و حتي‌المقدور به‌دور از هياهوي شهري و امكان ايجاد يك بناي مونومانتال را داشته است. پروژه تالار بزرگ قرآني با داشتن فضايي در حد مورد نياز براي اجراي برنامه‌هاي شهري- استاني و كشوري در مقياس وسيع امكان‌پذير بوده و در مواقع ضروري مورد استفاده برنامه‌هاي علمي، فرهنگي و اجتماعي قرار خواهد گرفت.

بناي تالار قرآن همدان مي‌تواند به‌عنوان فرصتي مناسب در راستاي سياست‌هاي اداري ايجاد زيرساخت‌هاي كلان شهري شهر همدان مطرح شود و با اعمال مديريتي واحد در اين مجموعه از نظر پاسخگويي به نياز‌هاي نرم‌افزاري نقش‌آفرين خواهد بود. در ضمن از ديد مباحث شهرسازي و معماري و كالبدي به‌عنوان يكي از مشخصه‌هاي شهر همدان مطرح است.

اميد است شهرداري با همت و تلاش اندك نواقص موجود در پروژه را تكميل و براي بهره‌برداري در اختيار مردم قرار دهد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.