سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس؛

آغاز ساخت آب شیرین کن در بندرخمیر

ساخت آب شیرین کنی با ظرفیت تولید ۱۸ هزار متر مکعب آب در بندرخمیر آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، استاندار هرمزگان گفت : مرحله نخست ساخت این آب شیرین کن با ظرفیت تولید ۶ هزار متر مکعب با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان تا ۱۸ ماه دیگر به بهره برداری می رسد.

جاسم جادری افزود با بهره برداری از این آب شیرین کن آب شرکت سیمان هرمزگان و آب آشامیدنی و کشاورزی شهر بندرخمیر و بخشی از روستاهای این شهرستان تامین می شود.

وی گفت : یکی از دغدغه های اصلی مدیریت استان هرمزگان تامین آب آشامیدنی وبخش کشاورزی است که با بهره برداری از این آب شیرین کن فشار بردشت ممنوعه کهورستان کاهش می یابد وموجب احیای دشت این دهستان می شود .

استاندار هرمزگان گفت : برداشت سالانه ۳۶میلیون مترمکعب آب از این دشت،موجب افت ۲ ونیم میلیون مترمکعبی سطح آب و کسری ۲ ونیم میلیون مترمکعبی آب از دشت کهورستان شده است .

جاسم جادری افزود : درحال حاضر شرکت سیمان هرمزگان ۵حلقه چاه در دشت ممنوعه دارد که با راه اندازی این آب شیرین کن، برداشت آب از این چاه ها قطع می شود.

اکنون ۵۱۳حلقه چاه در بندرخمیر وجود دارد که۴۴۹حلقه چاه در بخش کشاورزی ، ۲۲حلقه چاه در بخش صنعت، ۳۷حلقه چاه برای آب آشامیدنی و ۵ حلقه چاه برای مصرف شرکت سیمان است.
انتهای خبر/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.