سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

کارگروهی با هدف شناسایی ومقابله با آسیب های اجتماعی در زرند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند از راه اندازی کارگروه مشارکت های مردمی شورای پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری این شهرستان با دستور کارشناسایی و مقابله باآسیب های اجتماعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سید مهدی قویدل هدف از تشکیل این کارگروه راپیشگیری از آسیب های اجتماعی و مقابله با معضلاتی که منشاءبسیاری از جرائم می باشد ، عنوان کرد.

وی افزود : این کارگروه بسیاری از نهاد ها و ارگان هایحمایتی جامعه رابه میدان خواهد آورد و با همکاری نهاد های متولی امر رسالت خطیر خود را آغازخواهد کرد .

قویدل خاطرنشان ساخت : پنج محور اساسی برای این کار گروه پیش بینی شده است که طلایه دار این محورهاتحقیق و پژو هش های جامعه شناختی در خصوص شهرستان زرند است .

دادستان بازسازی ، بازپروری ، حمایت ، هدایت و نظارت را به عنوان محورهای پنجگانه این کارگروه برشمرد وافزود : ناهنجاری های اجتماعی که بسترو زمینه ساز وقوع جرائم می شوند و یا پس از وقوع جرم و اجرای عدالت خانواده ها را درگیر می نمایند نیازمند ساماندهی و کار کارشناسی هستند .

این مقام قضایی با ابراز نگرانی در خصوص خانواده های اسیب دیده و در معرض اسیب اظهار داشت: حمایت از این خانواده ها وتلاش در جهت رفع مشکلات و موانع آنها از مهمترین اهداف این کارگروه است.

سید مهدی قویدل با تشریح اهم وظایف شورای پیشگیری از وقوع جرم، خواستار اجرای کار هماهنگ و همسوبا اهداف کارگروه از سوی اعضا شد.

وی مشارکت مردم در زمینه پیشگیری از وقوع جرم را از رموز موفقیت و محور اصلی برنامه های این کارگروه دانست و تاکید کرد: آسیب هایی که در بطن زندگی اجتماعی مردم وجود دارد که گاهی از چشم مسئولین پنهان و مغفول می ماند و امید است با همکاری و تعامل اعضای مردمی گامی مثبت در این راستا برداشته شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.