سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قوانین کشورها برای مسافران ایرانی/چین

از ممنوعیت بازی با"پلی استیشن" تا عواقبی برای اشاره کردن با چوب غذاخوری!

هر کشوری قوانین خاص مربوط به خود را که خالی از لطف نیست برای سفر به آنجا، از آنها مطلع شویم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "مسافران عزیز"، کشور پهناور و بزرگمان که چیزی از زیبایی و شکوه کم ندارد و همواره فرصتی را ایجاد می‌کند تا هموطنانمان به گردشگری و مسافرت در ان بپردازند اما گاهی چه برای موضوعی کاری باشد یا تمایلی سیاحتی، دانستن برخی اطلاعات از سایر کشورها خالی از لطف نیست!

با توجه به تعطیلات عید پیش رو تصمیم گرفتیم به ترتیب گزارش هایی را تهیه کنیم پیرامون قوانین کشورهایی که مسافر ایرانی زیاد دارند تا هم وطنان عزیزمان با آگاهی از ان خدایی نکرده دچار مشکل نشوند.

به هنگام سفر، اطلاع از قوانین خاص کشور مقصد از ضروریات یک سفر به شمار می رود. بسیاری از اعمال و رفتارها در کشور متبوع خود عادی تلقی می شود، ولی در کشور مقصد ممکن است نه تنها عادی نبوده بلکه جرم تلقی گردد.

china



1_ به اسكناس هاي تقلبي 100 و يا 50 يوانيه. بنابراين خيلي مهمه پولتونو جاي معتبر چنج كنيد.

2_
در چينچانه زدن بسيار عمل رايجي است. پيشنهاد می شود اولش يك دهم قيمت رو بگيد و احتمالا با يك ششم يا يك هفتم قيمت كالا رو خريداري مي كنيد! البته انتظار نداشته باشید مارک های اصل بخرید!

3_
در چین دنبال کسیکه بتونه انگلیسی صحبت کنه نباشید. گشتیم نبود، نگرد نیست!

4_
به هیچ کدام از مامورین فرودگاه پول ندین .

5_
در چین هرگز با چوب‌های غذایتان به سوی کسی اشاره نکنید.

6_
از آنجا که چین دارای بزرگترین کارخانه جات تولید سیگار دنیاست انتظار جایی که از دود سیگار در امان باشید را نداشته باشید. حتی تابلوهای سیگار ممنوع هم محلی برای تجمع افراد سیگاری است. در رستوران ها سیگار کشیدن در اطراف چند میز ممنوع است.

7_
برای دسترسی به خدمات پزشکی در چین کافی است با شماره ۱۱۰ تماس بگیرید. هر گونه خدمات پلیس، اورژانس و آتش نشانی نیز با این مرکز است.

8_چینی ها انعام قبول نمی کنند و معمولا نیازی به دادن انعام نیست.اما آندسته از چینی هایی که با گردشگران بیشتر در ارتباط بوده اند راحتتر انعام می پذیرند.

9_ پلیس راه چین برای تامین ایمنی جاده ها از غاز به جای سگ استفاده می کند . استدلال چینی ها این است که غاز نسبت به انسان شعاع دید بهتری داشته و سریع تر در برابر تهدیدات واکنش نشان می دهد.

10_ استفاده و فروش و مصرف دستگاه بازی ” پلی استیشن” در چین ممنوع است.

11_ از آنجا که زمین برای دفن مرده ها گران است ، دولت چین اجازه سوزاندن و یا انداختن مرده ها در دریاها را داده است به همین ترتیب اگر خدایی نکرده همراهتان در چین فوت کند تنها یک شرکت در این کشور وجود دارد که با قیمتی بسیار بالا جسد را به نوعی مومیایی کرده و به کشور مقصد می فرستد در غیر این صورت سوزاندن جنازه ها در چین مرسوم است.

12_بیشترین فروشگاه های جعلی و غیر قانونی اپل در چین است. 

13_چهره های معروف معمولا هم‌زاد دارند و به جای آنها محاکمه و به زندان می روند.

14_
گردوهای قلابی یکی از تجارتهای چین است که با سیمان پر می شوند.

15_
دولت هدیه دادن را ممنوع کرد که به سرعت بر اقتصاد این کشور تأثیر گذاشت.

 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.