سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چگونه در مواجهه با انتقاد، خونسرد باشیم؟

با بکار گیری تکنیک های آرام سازی و تمدد اعصاب، از تلافی کردن در مواجه با انتقاد خودداری کنید.

مجید ابهری، رفتار شناس در گفت و گو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: درهنگام مواجهه با انتقاد، از مقابله به مثل و تلافی خودداری کنید چرا که چنین عملی موجب مجادله وکشمکش میانتان خواهد شد.

وی با بیان اینکه می توانید انتقاد و نظر خود را به زمان مناسب خودش موکول کنید، افزود: شنونده خوب و صبور باشید و اجازه دهید طرف مقابل حرف ونظر خودرا به طورکامل به پایان برساند حتی اگر دنباله حرفش را می دانید ، بی موقع وبی جهت حرفش را قطع نکنید.

این رفتار شناس ادامه داد: دلایل وتوضیحات خود را بدون دلیل تراشی؛بهانه آوردن طفره رفتن وبدون هدف تغییر دادن نظر طرف مقابلبه طور شفاف و واضح بیان کنید.

ابهری تصریح کرد: قرار نیست همیشه بلا فاصله نسبت به انتقاد پاسخ داد.مثلا در مواقعیکه جو متشنج بوده ویکی از طرفین عصبانی است می توان پاسخ وبحث را به زمان دیگری مو کول و از فرد فرصت خواست.

این رفتار شناس گفت: پذیرش اشتباه و قصور نشانه ضعف نیست ؛بلکه نماینده حرمت نفس بالا وشجاعت روح است بنابراین وظیفه ما در زندگی بی اشتباه زندگی کردن نبوده بلکه با بدست آوردن آگاهی و پذیرش مسولیت باید تلاش کنیم تا یک اشتباه را چند بار تکرار نکنیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.