سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دوره پسابرجام و اشتیاق نیوزیلندی‌ها برای سرمایه‌گذاری در ایران

وبسایت نیوزیلند هرالد در گزارشی به دوره پسابرجام و سرمایه‌گذاری شرکت‌های نیوزیلندی در ایران پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیوزیلند هرالد، پس از توافق تاریخی ایران و غرب، سازمان تجارت و سرمایه‌گذاری نیوزیلند قوانین خود درباره تجارت با تهران را به روز رسانی کرد. 

بر همین اساس، در تیرماه سال جاری ایران با محدودیت در برنامه هسته‌ای خود موافقت کرد و در مقابل شورای امنیت سازمان ملل اجرای تحریم‌های اعمال شده علیه تهران را متوقف کرد. این گزارش مدعی شد: گفتگوهای تهران و غرب بیش از یک دهه به طول انجامید و هدف آن جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای بود. دولت نیوزیلند از این ماه مقررات تجارت و سرمایه‌گذاری با تهران را تغییر داد. براساس قوانین جدید، شرکت‌های نیوزیلندی برای ارتباط اقتصادی با ایران نیازی به هماهنگی با وزارت امور خارجه و تجارت نیوزیلند ندارند. 

صادق هدایت، مشاور اقتصادی سفارت نیوزیلند در تهران به علاقه‌مندان سرمایه‌گذاری در فرصت‌های اقتصادی ایران توصیه‌هایی را مطرح کرد. 

وی با تاکید درباره تحقیق در بازار ایران می‌افزاید: علارغم فرصت‌های اقتصادی بیشمار بازار ایران، تهران هنوز هم یکی از مکان‌های پیچیده و چالش‌بر‌انگیز برای تجارت است. هدایت مدعی است: چارچوب‌های ضعیف قوانین تجارت و مشکلات فساد اقتصادی ایران، نیاز شرکت‌های نیوزیلندی به شناخت بهتر بازار ایران را افزایش می‌دهد.

هدایت شناخت فرهنگ و روابط محلی معتقد است: شناخت مردم، فرهنگ، آداب و رسوم، قوانین محلی و مشتری‌ها به سرمایه‌گذاران نیوزیلندی کمک بسزایی برای تجارت بهتر در ایران می‌کند. ایجاد روابط اقتصادی محلی نیز برای موفقیت شرکت‌های خارجی، اهمیت بالایی دارد. 

با این حال بازار سرمایه‌گذاری‌ ایران مشکلات خاص خود را دارد. استوارت گریمن، مدیر شورای اقتصاد خاورمیانه نیوزیلند اعلام کرد: سرمایه‌گذاران نیوزیلندی باید نسبت به برخی از محدودیت‌های بانکی و روادید که آمریکا درباره ایران اعمال کرده است، آگاه باشند. شرکت‌های نیوزیلندی پیش از هر گونه معامله تجاری با ایران، این موضوع را باید با بانک‌های نیوزیلندی هماهنگی کند. از سوی دیگر، آلمانی‌ها اعلام کرده‌اند که به تازگی برای بازگرداندن پول‌های خود از بانک‌های ایرانی دچار مشکل شده‌اند. 

با این وجود، شرکت‌های آلمانی اعلام کردند پیامی که اقتصاد ایران به جهان می‌فرستد، مثبت است. صادق هدایت در پایان خاطر نشان کرد: ورود شرکت‌های نیوزیلندی به ایران بسیار خوش یمن است. شرایط ایران تغییر کرده و در حال حاضر معقول و منطقی است. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۱:۵۸ ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
همه چی به خوبی پیش میره