سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس؛

تامین امنیت انتخابات در هرمزگان با ۱۰هزار نیرو

رئیس کمیته امنیت ستاد انتخابات هرمزگان گفت: ۱۰ هزار و ۵۷۵ نفر از کارکنان نیروی انتظامی امینت برگزاری انتخابات در هرمزگان را تامین می کنند.

به گزارشحوزه استان های گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس عزیزالله کناری افزود: این شمار نیرو امنیت انتخابات را در ۷۲۳ شعبه ثابت و ۵۴۴ شعبه سیار رای گیری استان تامین می کنند.

برقراری امنیت مسیرهای انتقال صندوق های رای از فرمانداری ها به شعب و بالعکس و همچنین محل شمارش آرای اخذ شده، تامین امنیت عمومی سطح استان و اماکن حساس و محل های استقرار هیئت های نظارت و اجرایی انتخابات نیز از دیگر وظایف نیروهای تامین کننده امنیت انتخابات است.

وی گفت: در بخش تامین امنیت فضای فیزیکی انتخابات اقداماتی همچون تهیه شناسنامه امنیتی شعب اخذ رای، شناسایی شعب مشکل دار در دوران گذشته انتخابات، اتخاذ تمهیدات به منظور مدیریت بهتر شعب انجام شده است.

براساس ماده ۶۴ آئین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مسئولیت تامین امنیت انتخابات بر عهده نیروی انتظامی است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری هرمزگان افزود: سه فروند بالگرد برای برگزاری انتخابات در هرمزگان در نظر گرفته گرفته شده است که برای جلوگیری از وقفه های احتمالی و رفع موانع برگزاری انتخابات در موارد ضروری مانند بارندگی، جاری شدن سیل، توفانی شدن دریا و عدم امکان جا به جایی صندوق ها از طریق دریا به کار گرفته می شود.

 انتهای پیام/ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.