سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقرار پزشک عرب ‌زبان در دارالشفای حرم مطهر رضوی

پزشک عرب زبان برای ارائه‌ خدمات درمانی بهتر به زائران عرب ‌زبان در دارالشفای حرم مطهر رضوی مستقر شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سرپرست معاونت درمان مؤسسه‌ درمانی آستان قدس رضوی گفت: با توجه به اینکه حجم وسیعی از زائران و به تبع آن، بسیاری از مراجعان به مراکز درمانی حرم مطهر و به ‌ویژه دارالشفای امام رضا(ع) عرب‌زبان هستند یک پزشک عرب‌ زبان که لبنانی است در دارالشفاء امام رضا(ع) مستقر شده است.

حمیدرضا رحیمی افزود: این پزشک در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحصیل کرده و مسلط به چهار زبان فرانسوی، عربی، فارسی و انگلیسی است.

وی گفت: این پزشک بیماران خارجی را به صورت رایگان ویزیت کرده و برنامه درمانی آن‌ها از تشخیص تا درمان  را طراحی می کند و برای دریافت خدماتی که در این درمانگاه تخصصی امکان انجام آن نباشد، هماهنگی‌ها را با بیمارستان فوق تخصصی رضوی انجام داده و بیمار را به آن مرکز منتقل می‌کند.

سرپرست معاونت درمان مؤسسه‌ درمانی آستان قدس رضوی افزود: در دارالشفاء امام رضا(ع) بر اساس تعرفه‌‌های گردشگری سلامت مصوب شده از سوی دولت از گردشگران هزینه دریافت می‌شود.

رحیمی گفت: به طور میانگین بیش از 50 درصد از مراجعه ‌کننده‌ خارجی که بیشتر عرب‌ زبان و اردو زبان هستند به این مرکز مراجعه می‌کنند که از این تعداد حدود 10 درصد نیاز به خدمات بیشتر دارند و به بیمارستان رضوی منتقل می‌شوند.

وی افزود: این مراجعه‌کنندگان برای چند دسته‌ کلی از بیماری‌ها و مسائل درمانی به این مرکز مراجعه می‌کنند از جمله اعمال جراحی زیبایی، بیماری‌های قلبی و عروقی، درمان دیابت، خدمات وابسته به فیزیوتراپی و ارتوپدی و مسائل ژنتیکی است.

انتهای پیام//

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.