سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختراع دستگاه متوقف کننده انتقال عفونت از راه هوا

دانشمندان روسی دستگاهی را که انتقال عفونت از طریق هوا را متوقف می‌کند، اختراع کردند.

به گزارش خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  و به نقل از خبرگزاری مددیلی، کارشناسان از باشگیریا، روش مبارزه با انتقال عفونت ویروسی و باکتریایی در وسایل حمل و نقل عمومی را آزمایش کردند. دستگاهی که از لامپ ماوراء بنفش در بدنه فلزی بسته تشکیل شده است.این دستگاه قادر به کاهش ریسک آلودگی ها و سایر عفونت‌هایی که از راه ذرات هوا منتقل می‌شوند،‌ از جمله سل است. 

رسیرکولاتور باکتری کش- Recirculator Bactericidal ( لقبی که دانشمندان به این دستگاه داده‌اند) گواهی و امتیاز ثبت اختراع را بدست آورده است. این دستگاه می‌تواند 15 متر مکعب هوا را در ساعت پاک کند. از قرار معلوم، اکنون مذاکرات با مقامات مسکو درباره نصب تجهیزات در مترو و در وسایل حمل و نقل عمومی در حال انجام است. 

در شرایط اپیدمی آنفلوآنزا، متروی مسکو شروع به استفاده از پرتوافکن فرابنفش ضد ویروس آنفلوآنزا و عفونت‌های ویروسی تنفسی حاد کرد. علاوه بر لامپ های فرابنفش که با آنها قطار را ضد عفونی می‌کنند، قرار است تمیز کردن عمقی صندلی‌ها در واگن‌ها نیز انجام شود. 

همچنین بر اساس برنامه پاکسازی مرطوب انجام می شود و در صورت لزوم به کاربران متروی پایتخت روسیه دستمال های مرطوب نیز توزیع می کنند. کارشناسان تاکید می‌کنند پرتو ماوراء بنفش یکی از موثرترین‌ راهها برای مبارزه با ویروس‌ها است و اغلب از آن برای ضد عفونی کردن آب و هوا استفاده می‌کنند. 


انتهای پیام/

برچسب ها: عفونت ، هوا ، پرتوافکن ، ویروس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.