سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت زنان آمریکا از کلینتون در مخالفت با تبعیض جنسیتی در آمریکا

نتایج نظرسنجی‌ها و انتخابات مقدماتی نشان می‌دهد بیشتر زنان میانسال و مسن طرفدار حزب دموکرات آمریکا از کلینتون حمایت می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، نتایج نظرسنجی‌ها و انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا نشان می‌دهد بیشتر زنان جوان طرفدار حزب دموکرات از «برنی سندرز» حمایت می‌کنند. این در حالی است که زنان میانسال و مسن طرفدار «هیلاری کلینتون،» نامزد زن این حزب، هستند. کسانی که با ساده‌دلی تصور می‌کنند تبعیض جنسیتی متعلق به گذشته است، اظهارات سندرز را مبنی بر اینکه «مردم نباید بر اساس جنسیت نامزدها به آن‌ها رأی دهند،» باور کرده‌اند. به نظر می‌رسد زنان جوان با طرفداری از سندرز مخالفت خود را با «فمینیسم» نشان می‌دهند. 

در ادامه گزارش آمده است: اما واقعیت این است که زنان هر چه زمان بیشتری را در جهان پر از تبعیض جنسیتی – بخصوص محل کار- سپری می‌کنند، به همان نسبت به گرایش‌های افراطی فمینیسم روی می‌آورند. این باعث می‌شود زنان پس از نومیدشدن از فرهنگی که به طور یک‌جانبه از قشر خاصی حمایت می‌کند، از فردی طرفداری می‌کنند که گرایش‌های سیاسی و تجربیات مشترکی با آنان داشته باشد. 

نگارنده گزارش سپس با اشاره به طرفداری زنان جوان از سندرز، می‌افزاید: این بدان معنا نیست که زنان جوان آمریکا دیدگاه‌های فمینیستی ندارند و یا نسبت به تبعیض جنسیتی، بی‌تفاوت هستند. حمایت آن‌ها از سندرز بیانگر این است که زنان جوان نسبت به مادران و یا مادربزرگ‌هایشان نیازهای متفاوتی دارند. به نظر می‌رسد آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که کلینتون نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای نسل جدید جامعه زنان آمریکا باشد.  




انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.