سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

دو ایستگاه از خط یک مترو اصفهان باقی مانده است

استاندار اصفهان گفت: خط یک قطار شهری اصفهان با تکمیل ایستگاه های دروازه دولت و میدان انقلاب این شهر تا خرداد 96 بطورکامل راه اندازی خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، رسول زرگرپور در جریان بازدید و بررسی بخشی از طرح قطار شهری اصفهان افزود: با تکمیل این دو ایستگاه، شمالی ترین نقطه اصفهان (شهرک قدس) به بخش مرکزی(میدان انقلاب) این شهر به طول 20 کیلومتر متصل خواهد شد.
وی با بیان اینکه شهریور سال 95 عملیات سفتکاری این دو ایستگاه انجام می شود، اظهار کرد: پس از آن، عملیات روبنایی طرح صورت خواهد گرفت.
این خط هم اکنون به فاصله 12 کیلومتر از شهرک قدس در شمال اصفهان به میدان شهدا با 10 ایستگاه فعال است و مسافرگیری می کند.
زرگرپور تصریح کرد: این دو ایستگاه مدت مدیدی بدلیل اختلاف نظر با سازمان میراث فرهنگی متوقف بود، اما در دو سال گذشته با تشکیل یک کمیسیون پنج نفره، مشکلات یکی پس از دیگری حل شد و هم اکنون نیز در صورت بروز مشکلات، این کمیسیون مسائل را بسرعت حل می کند تا کار ادامه باید.
وی خاطرنشان کرد: ایستگاه اول طرح مترو اصفهان قرار بود 26 ماهه به پایان برسد و البته طبق درخواست قرار شد 23 ماهه تمام شود و هم اکنون نیز تقریبا طبق برنامه زمانبندی در حال انجام است.
استاندار اصفهان اضافه کرد:پس از راه اندازی کامل این خط می توان گفت که طرح قطار شهری بطور واقعی به ترافیک شهر و مسائل زیست محیطی اصفهان کمک کرده است.
زرگرپور خاطرنشان کرد:ایستگاه قطار شهری میدان انقلاب اصفهان دارای شرایط خاصی است زیرا بیشترین مجاورت را با بنای میراث فرهنگی دارد،ضمن اینکه آب های زیرزمینی در این محدوده بیشتر است و پیچیدگی بیشتری برای پروژه ایجاد می کند.
وی ادامه داد: به مردم فهیم و صبور اصفهان باید گفت اگرچه در سطح زمین محدودیت های ترافیکی ایجاد شده، اما در زیر زمین دنیایی از فعالیت، فکر مهندسی و تلاش شمار زیادی از کارگران در جریان است.
استاندار اصفهان از بازشدن بخشی از مسیرهای ترافیکی در خیابان های محصور شده بدلیل همجواری با طرح مترو طی روزهای آینده خبر داد و گفت: این اقدام باعث برطرف شدن مقداری از گره های ترافیکی شهر و تسهیل عبور و مرور شهروندان می شود.
به گفته وی، خط نخست قطار شهری اصفهان باید شش سال قبل به بهره برداری می رسید اما یک دوره چند ساله بدلیل ناهماهنگی ها و اختلاف نظرها از دست رفت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان نیز پیش از این گفته بود: کلانشهر اصفهان به یکصد کیلومتر خط مترو نیاز دارد که 60 کیلومتر آن مصوبه شورای عالی ترافیک کشور را دارد و برای تصویب بقیه آن نیز در تلاش هستیم.
محمدجواد شعرباف با تاکید براینکه اجرای پروژه هایی مانند قطار شهری نیاز به منابع مالی فراوان دارد، تصریح کرده بود: تامین این منابع مالی زیاد در توان شهرداری اصفهان نیست و باید از ابزار قانونی برای آن استفاده شود.
مرحله نخست خط یک قطار شهری اصفهان پس از 14 سال از آغاز عملیات اجرایی آن، مهر امسال با حضور وزیر کشور به بهره برداری رسید.
طراحی اولیه خطوط اولویت دار قطار شهری اصفهان از سال 1375 تا 1377 انجام شد .



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.