سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

توسعه صنعت گردشگری در راه نصف جهان

شهردار اصفهان بر توسعه صنعت گردشگری و ایجاد زیر ساخت های مرتبط با آن تاکید کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مهدی جمالی‌نژاد در نشست خبری نهمین گردهمایی راهنمایان تور سراسر کشور با بیان اینکه برای پرداختن و توسعه به گردشگری کمی زمان را از دست داده‌ایم، اظهار کرد: حال که همه به فکر توسعه صنعت گردشگری هستیم باید به این گنج نهفته در شهرهای و روستاها توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید در این فرصت اندک فضا را برای توسعه صنعت گردشگری مهیا کنیم، تصریح کرد: راهنمایان تور نقش مهمی را در پیشبرد این هدف بر عهده دارند.

شهردار اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به چهره شهرهای ایران از منظر کشورهای خارجی اشاره و اظهار کرد: تخریب چهره ایران توسط برخی دشمنان باید توسط راهنمایان تور جبران شود.

وی نقش دیپلماسی شهری در توسعه صنعت گردشگری را تشریح کرد و افزود: شهرداران با استفاده از دیپلماسی دوجانبه (عقد روابط خواهرخواندگی) و دیپلماسی چندجانبه (عضویت در سازمان‌های بین‌المللی) می‌توانند نقش مهمی در رسیدن به اهداف صنعت گردشگری ایران را رقم بزنند.

جمالی‌نژاد ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آینده عنایت ویژه‌ای به روستاها و شهرهای ایران اسلامی برای توسعه صنعت گردشگری شود.

وی در پاسخ به سئوالات خبرنگاران پیرامون اقدامات انجام شده درباره اصفهان شهر جهانی صنایع دستی و همچنین اصفهان شهر خلاق صنایع دستی گفت: برگزاری رویدادهایی با ابعاد بین‌المللی و با محوریت توجه به میراث ناملموس در اصفهان نخستین گام ما در راستای حمایت از صنایع دستی بود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه هدف ما از توسعه گردشگری و همچنین محوریت قرار دادن صنایع دستی در این حوزه در اصفهان افزایش ماندگاری گردشگر و همچنین افزایش درک آن از هنر نصف جهان است، اظهار کرد: گردشگری تجربه‌محور، گام دوم ما برای نیل به این هدف به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: در واقع گردشگر می‌تواند هنر و شیوه‌های خلق آن در نصف جهان را شاهد باشد و خود را نیز در ساخت آن اثر شریک کند.

شهردار اصفهان در پاسخ به سئوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر تخریب بناهای تاریخی که از سال‌های گذشته تاکنون در اصفهان رخ داده گفت: از ابتدای دوران فعالیت خود به عنوان شهردار اصفهان اعلام کرده‌ام که توسعه بدون حفظ میراث فرهنگی برای ما معنایی ندارد.

وی ادامه داد: برخی معتقدند شهرداری‌ها عامدانه اقدام به این‌گونه اقدامات می‌کنند اما باید گفت که در بیشتر اوقات فعالیت‌های عمرانی انجام شده با مجوز مراکز و نهادهای ذی‌ربط انجام شده و امروز که نتایج نامناسبی را به بار آورده است همه مشکلات به گردن شهرداری‌ها افتاده است.

جمالی‌نژاد از عقد تفاهمنامه‌ای با سازمان میراث فرهنگی کشور برای احیای محورهای تاریخی اصفهان خبر داد و افزود: این تفاهمنامه 20 بند دارد که به طور قطع انتشار جزئیات آن خوشحالی مردم میراث‌دوست اصفهان را به همراه خواهد داشت.

وی در پایان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه حمل و نقل در اصفهان، استفاده از موتورهای برقی و خودروهای هیبریدی برای کاهش آلودگی‌های صوتی و آلودگی هوا و همچنین تلاش برای ساخت پارکینگ برای اتوبوس‌های تورهای گردشگری در محورهای تاریخی اصفهان را از مهم‌ترین اقدامات شهرداری برای توسعه صنعت گردشگری برشمرد.




انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.