سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی و بهره‌برداری از سه پروژه حمل و نقل شهری در مشهد

سه پروژه حمل و نقل شهری در مشهد با حضور شهردار مشهد رونمایی و به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،رونمایی از دویست اتوبوس خریداری شده ودوهزارتاکسی نوسازی شده و بهره‌برداری از پایانه اتوبوسرانی شهید از طرح هایی است که برای آن بیش از 100 میلیارد تومان هزینه شده است.

شهردار مشهد در مراسم رونمایی و بهره برداری از این طرح ها با بیان اینکه نهضت نوسازی تاکسی‌های فرسوده در مشهد ادامه داردگفت: طی دو سال گذشته معادل 10 سال در مشهد تاکسی نوسازی شده است که قطعا این نهضت ادامه پیدا خواهد کرد.

سید صولت مرتضوی با اشاره به اینکه سال‌هاست که بحث آلودگی هوای کلانشهرهای کشور مطرح است و نسخه‌های مختلفی برای آن پیچیده می‌شود اما در مقام عمل به بن‌بست می‌رسیم افزود : یکی از دلایل آلودگی هوای کلانشهرهای کشور فعالیت 80 هزار تاکسی فرسوده در کشور است که 5 تا 7 درصد از این تعداد در مشهد وجود دارد.

وی گفت گفت: موانع زیادی برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده شهر مشهد وجود داشت که خوشبختانه با ورود جدی شهرداری مشهد و تفاهم با بانک صادرات و شرکت ایران خودرو این موضوع امروز حل شده و شاهد رونمایی از دوهزار تاکسی نوسازی شده در مشهد طی دو سال گذشته هستیم.

شهردار مشهد افزود: در این بخش شهرداری مشهد ضمانت تاکسیرانان را به عهده گرفته و بخشی از سود وام آنان را نیز پرداخت می‌کند.

مرتضوی با اشاره به خریداری 200 دستگاه اتوبوس گفت: رییس جمهور در سفر به مشهد قول خریداری 200 دستگاه اتوبوس را دادند که در این بخش 20 میلیارد تومان نیز کمک شد.

شهردار مشهد گفت: برای خریداری این تعداد اتوبوس 100 میلیارد تومان هزینه شده که 20 میلیارد تومان آن را دولت کمک کرده است.

روزانه 6 میلیون سفر درون‌شهری در مشهد انجام می‌شود/ سهم حمل و نقل عمومی؛ 42 درصد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد هم در این مراسم گفت: روزانه 6 میلیون سفر در شهر مشهد انجام می‌شود که سهم حمل و نقل عمومی در این سفرها 42 درصد است.

هوشنگ غلام‌زاده افزود: در حال حاضر روزانه 6 میلیون سفر در مشهد اتفاق می‌افتد و در کنار آن یک میلیون خودرو در این شهر تردد دارند.

وی گفت: در طرح جامع حمل و نقل مشهد، باید 75 درصد از سفرهای روزانه درون‌شهری توسط حمل و نقل عمومی انجام شود اما در حال حاضر این رقم 42 درصد می‌باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: در این طرح سهم تاکسیرانی 25 درصد است که در حال حاضر تاکسیرانی با 25 درصد جابه‌جایی در روز نقش خود را اجرایی می‌کند.

غلام‌زاده گفت: سهم اتوبوسرانی 40 درصد جابه‌جایی در طرح جامع حمل و نقل است که این درصد هم‌اکنون 20 درصد می‌باشد؛ سهم جابه‌جایی مسافر با استفاده از خطوط ریلی و قطارشهری در مشهد نیز باید در افق طرح 10 درصد باشد اما این سیستم در حال حاضر 2.5 درصد از سفرهای روزانه شهروندان را شامل می‌شود.

ورود سرمایه‌گذاران به حوزه نوسازی اتوبوس‌ها و تاکسی‌های شهری

رییس شورای اسلامی شهر مشهد هم در این مراسم خواستار ورود سرمایه‌گذاران به حوزه نوسازی اتوبوس‌ها و تاکسی‌های شهری شد.

محسن انتظاری هروی با اشاره به کمبود اتوبوس‌های شهری ونیاز سرمایه گذاری در این حوزه گفت : در حال حاضر در شهر مشهد 2600 دستگاه اتوبوس وجود دارد که بخشی از آن فرسوده است و از طرفی این کلانشهر به 3000 دستگاه اتوبوس نیاز دارد.

وی گفت: 1000 دستگاه از اتوبوس‌های فعال در شهر مشهد فرسوده است و از طرفی با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه دولت نیز نمی‌تواند کمک کند.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد خاطر نشان کرد: با توجه به این مهم تقاضا داریم سرمایه‌گذارانی به حوزه بازسازی و نوسازی اتوبوس‌ها و تاکسی‌های فرسوده ورود پیدا کنند.

در کنار این پروژه های حمل و نقلی در مشهد راستگرد خیابان کاشانی به بولوار طبرسی و دوربرگردان خیابان آیت‌الله کاشانی نیز به بهره برداری رسید.

انتهای پیام//

برچسب ها: حمل ونقل ، شهری ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.