سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

استاندار از دولتخانه صفوی بازدید کرد

استاندار دراین بازدید گفت: احیاء و بازسازی دولتخانه صفوی ،سرنوشت و آینده قزوین را عوض می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛فریدون همتی افزود : بازسازی و احیای آثار و اماکن تاریخی و فرهنگی نیازمند یک عزم جدی از سوی مدیران و مسئولان است و این عزم باید با تکیه یک برنامه مدون ،جامع و دقیق به زودی آغاز وعملیاتی شود.

وی اضافه کرد: اگر عملیات اجرایی در بازسازی اماکن فرهنگی و تاریخی  آغاز شود این امر می تواند بستر و زمینه  فشار افکار عمومی و مطالبات مردمی در جامعه و در گذرزمان ا یجاد کند تا مدیران نتوانند به راحتی و بی تفاوت از کنار آن گذر کنند.

استاندار گفت: احیای  بناهای تاریخی با اعتبارات دولتی امکانپذیر نیست پس بازسازی این مجموعه  های  ماندگار و فرهنگی باید با مشارکت و همکاری گروهی  اعم از جذب سرمایه های بخش خصرصی ،مشارکت شهرداری ها، اعتبارات دولتی، مشارکت خیرین و علاقمندان به این آثار انجام شود.

همتی با تاکید بر سرعت بخشیدن به اجرای طرح های مرتبط به بازسازی آثار و اماکن تاریخی خاطرنشان کرد: قطعا احیای مجموعه تاریخی و فرهنگی دولتخانه صفوی می تواند سرنوشت و آینده فرهنگی قزوین را عوض کند و از طرف دیگر موجبات و زمینه رونق اقتصادی، جذب گردشگران داخلی و خارجی و بازشناسی سنت و هویت فرهنگی  به نسل جوان را امکان پذیر کند.

نماینده عالی دولت افزود : بازسازی این مجموعه تاریخی باید در سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان قزوین بعنوان یک طرح مهم و اساسی در دستور کار قرار بگیرد تا  بتوان در طی یک برنامه جامع و هدفمند در طول چند سال آینده نسبت به احیای آن اقدام کرد.

گفتنی است در این بازدید معاون امور عمرانی استاندار ومدیران کل میراث فرهنگی و گردشگری و راه و شهرسازی و شهردار قزوین استاندار را همراهی می کردند.

در این بازدید حضرتی ها مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان ضمن معرفی بخش های مختلف این اثر تاریخی و ارائه طرح ها و برنامه های مرتبط به بازسازی دولتخانه صفوی  در ادامه برای همکاری و مشارکت در بازسازی این مجموعه اعلام آمادگی  و مساعدت کرد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.