سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

سند راهبردی توسعه روستایی استان قزوین رونمایی شد

در ششمین همایش سراسری دهیاران استان از اولین سند توسعه روستایی استان قزوین رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛در این مراسم استاندار قزوین گفت :ما حاضر هستیم که استان قزوین پایلوت توسعه روستایی باشد و به سمتی رویم که هر خانه روستایی تبدیل به کارگاه خانگی شود که این امر در اقتصاد کشور اثرگذار است.

فریدون همتی اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به برکت نظام جمهوری اسلامی اقدامات ارزنده ای در مناطق روستایی انجام شده است.

وی افزود: قبل از انقلاب سیاست بر وابسته کردن کشور بوده است و اینکه روستاها را خالی از سکنه کنند و شهرنشینی و مصرف گرایی را رواج دهند.

 استاندار قزوین گفت : بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، جمهوری اسلامی در نخستین اقدامات با تشکیل جهاد سازندگی، کمیته امداد و غیره گام های ارزنده ای را  برای رفع محرومیت در روستاها برداشت.

 همتی اضافه کرد  : این اقدامات با وجود تعداد زیاد روستاها و سختی هایی که دشمنا ن  دیرینه ما همچون آمریکا  به وجود آوردند انجام شد.
 همتی با اشاره به لزوم عدم وابستگی به درآمدهای نفتی تصریح کرد: یکی از غفلت هایی که در همه برنامه های توسعه ای شده خارج کردن اقتصاد کشور و بودجه عمومی از وابستگی به نفت است و این نفت موردی است که در حوزه سیاسی قابل تغییر و فشار آوردن است.

 وی افزود: امروز به لطف خدا و با تدبیر رهبری و با حمایت ملت و تحمل سختی ها توفیق در مسئله هسته ای محقق شد که این توفیق اسرائیلی ها را بسیار عصبانی کرده است .


 استاندار قزوین گفت :هر ایرانی توانسته در صحنه ورزشی، علمی، دفاع مقدس، مذاکرات هسته اي، مذاکرات سوریه و عراق و غیره توفیقی برای جمهوری اسلامی حاصل کندکه باید ارج نهیم و قدر بدانیم.

 همتی گفت:باید بکوشیم تا تولید ما قابل رقابت با بازارهای جهانی باشد و این به معنای تحقق شعار انقلاب اسلامی یعنی استقلال است که در همه حوزه ها باید وجود داشته باشد. 

 وی گفت : در مسیر اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار نقش روستاها محوری و برجسته است.


 وی گفت : باید به سراغ سرمایه های مردمی و بخش خصوصی رفته و اگر تجربیات موفقی را ارائه دهیم اعتماد مردم نیز جلب می شود.

 همتی گفت : از دهیاران انتظار است با تدبیر، عقلانیت و آرامش در حوزه های مختلف اقدام کنند و دستگاه های اجرایی باید همکاری لازم را با دهیاران، بخشداران و فرمانداران در توسعه مناطق داشته باشند .

وی با اشاره به مشکل ساخت و ساز غیرمجاز گفت: یکی از پنج استانی هستیم که مشکل ساخت و ساز داریم و در روستاها و اراضی ملی این امر صورت می گیرد که  باید از همان ابتدا اجازه ساخت ندهیم.


استان قزوین ۸۴۲ روستا دارد که از این تعداد ۵۲۹ روستا دارای دهیاری است و جمعیت روستایی این استان، ۲۹۰ هزار نفر است که ۲۸ درصد جمعیت کل استان قزوین را تشکیل می‌دهد.

استان قزوین نخستین استان در سطح کشور است که موفق شده سند راهبردی توسعه روستایی را تدوین کند.

سند راهبردی توسعه روستایی برای ۲۰ روستای استان قزوین تدوین شده است و اجرای برنامه‌های مبتنی بر اقتصاد مقاومتی در این روستاها در اولویت قرار دارد.

در این مراسم همچنین از دهیاران و نمایندگان ۲۰ روستای موفق استان تجلیل شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.