سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

طرح بسیج سلامت نوروزی در همدان اجرا می‌شود

طرح بسیج کشیک نوروزی از اول اسفند ماه به مدت ۴۵ روز در قالب ۲۵ تیم کارشناسی و نظارتی از ساعت ۸ صبح تا نیمه شب به صورت کشیک فعال و از نیمه شب تا ساعت ۸ صبح به صورت آنکال در استان همدان فعال هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسین عرفانی با اشاره به اجرای برخورد جدی با متخلفان بهداشت عمومی و سلامت جامعه اظهار داشت: امسال نیز همچون سنوات گذشته با توجه به وظایف و برنامه‌های اجرایی هر یک از گروه‌ها و واحدهای فنی لازم باید تعداد تیم‌ها، تجهیزات و وسایل مورد نیاز برنامه کشیک‌های نوروزی را از هم اکنون مشخص و تدوین کنند.

وی افزود: بر این اساس مشکلات و موانع احتمالی با آسیب‌شناسی مناسب مرتفع شده است و کشیک‌ها برابر برنامه‌های تدوین شده در طول تعطیلات نوروزی عملیاتی می‌شود.
 
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اجرای مانور طرح بسیج سلامت نوروزی بیان کرد: هماهنگی‎های بین بخشی با دستگاه‌های مرتبط با سلامت همراه با تقویت کارگروه‌های سلامت و امنیت غذایی در سطح استان همدان در دستاور کار است.
 
وی توانمندسازی و جلب مشارکت‎های مردمی با تقویت برنامه‎های خودمراقبتی و توجه ویژه به حوزه بهداشت محیط عمومی جامعه با دخالت دادن اقشار مردم و نظارت مستمر کارشناسان بهداشتی بر برنامه‎ها و مداخلات بهداشتی را در اجرای طرح بسیج نوروزی لازم دانست.
 
عرفانی گفت: در مدت اجرای 45 روزه طرح بسیج کشیک نوروزی از اول اسفند تا 15 فروردین سال آینده، کارشناسان و ناظران در قالب 25 تیم کارشناسی و نظارتی از ساعت 8 صبح تا نیمه شب به صورت کشیک فعال و از نیمه شب تا ساعت 8 صبح به صورت آنکال در استان فعال هستند.
 
وی عنوان کرد: در اجرای طرح بسیج کشیک نوروزی نیازمند همکاری اداره کل دامپزشکی، معاونت غذا و داروی دانشگاه، نیروی انتظامی و قوه قضاییه هتسیم تا در سرکشی از مراکز عمومی همراه شوند.
 
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: سرکشی و نظارت بهداشتی بر عملکرد بیش از 10 هزار و 644 مرکز عرضه و فروش مواد غذایی و آرایشی و اماکن عمومی شامل هتل‌ها، میهمان‌پذیرها، رستوران‎ها، پایانه‎های مسافربری و پارک‌های عمومی در دستور کار قرار داد و برخورد جدی با متخلفان بهداشت عمومی و سلامت جامعه در اولویت است.
 
انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.