سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند؛

برگزاری بزرگترین رویداد حفظ قرآن خراسان جنوبی

13 اسفند ماه جاری بزرگترین رویداد حفظ قرآن خراسان جنوبی برگزار می‌شود ،مسابقه کتبی حفظ قرآن کریم نیز در 9 حوزه در بیرجند برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازبيرجند؛کارشناس امور قرآنی اوقاف خراسان جنوبی با اعلام این خبر گفت: طرح تربیت حافظان قرآن کریم چند سالی است که بر مبنای تأکید رهبر معظم انقلاب پی‌گیری می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی عباسی افزود : در سازمان اوقاف 4 سالی است که طرح تربیت حافظان قرآن کریم کلید خورده است و در این راستا در گام اول کسانی که حدأقل سه جزء قرآن را حفظ کرده اند را برای آموزش یک هفته‌ای به قم اعزام می‌شوند و پس از آموزش‌های لازم، امتحان و کسب گواهینامه طرح تربیت حافظان شروع می‌شود.

وی گفت:مسابقات حفظ قرآن کریم اوقاف شامل حفظ جزء 30، جزء سی و 1، جزء سی و جزء ا و 2، حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 15 جزء، حفظ 20 جزء،حفظ کل، حفظ موضوعی 150 موضوع، 300 موضوع و 120 موضوع است.

وی افزود: کسانی که در مسابقه حفظ قرآن شرکت کرده‌اند ابتدا در آزمون شفاهی شرکت می‌کنند و سپس در یک آزمون کتبی شرکت می‌کنند که این آزمون کتبی امسال 13 اسفند ماه برگزار می‌شود.

کارشناس امور قرآنی اوقاف اظهار کرد : آزمون کتبی حفظ قرآن در خراسان جنوبی در 9 حوزه برگزار می‌شود که شامل نهبندان درحسینیه سیدالشهدا، بیرجند، نهبندان و سربیشه به صورت تجمیع درآستان امامزادگان باقریه، طبس، بشرویه درحسنیه حضرت رقیه، فردوس در امامزادگان فردوس، سرایان در هیئت جانساران، خضری ـ دشت بیاض حوزه در علمیه امام محمد باقر(ع) و امامزاده اسماعیل، قائن در فاطمیه قاین و زیرکوه در روستای اسفشاد و دارالقرآن امام حسن مجتبی حاجی آباد می باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.