سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آسیب های شایع در بانوان ورزشکار

به گفته نایب رئیس بانوان هیات پزشکی ورزشی استان سمنان اکثر آسیب های ورزشی بانوان از ناحیه مفاصل مچ پا و زانو است.

ناهید بهروز فر نایب رئیس بانوان هیات پزشکی ورزشی استان سمنان به خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در تمام رشته های ورزشی و سنین مختلف ورزشکاران را آسیب ورزشی تهدید می کند و در واقع آسیب دیدگی بخصوص در بخش ورزش حرفه ای امری انکار ناپذیر است.اما در بخش همگانی اگر ورزشکاران  طبق اصول و مقررات ورزشی تمرین کنند ،مشکل آسیب دیدگی پیش نمی آید. 

وی افزود: در بین بانوان ورزشکار  اکثر آسیب های ورزشی  از ناحیه مفاصل مچ  پا و زانو پیش می آید .از آنجاییکه آموزش و ارتقاء یکی از مهم ترین راه های جلوگیری از آسیب های ورزشی است.هیات پزشکی ورزشی سمنان نیز در تلاش است  که ورزشکاران و مربیان با علم روز پزشکی ورزشی آشنا شوند تا آسیب های ورزشی به حداقل ممکن کاهش یابد. 

وی ادامه داد: مسئولان این هیات سعی دارند تا با بکارگیری پزشکان و پیراپزشکان ماهر در مسابقات و همچنین  به روز ترین اطلاعات پزشکی ورزشی را در جهت پیشگیری از آسیب های ورزشی و ارتقاء سطح علمی و آموزشی در اختیار این پزشکان بگذارند.
  
نایب رئیس بانوان هیات پزشکی ورزشی استان سمنان در خصوص  توسعه خدمات پزشکی ورزشی بانوان گفت:در قدم اول سعی می کنیم تا در خصوص خدمات پزشکی ورزشی اطلاع رسانی بیشتری برای بانوان ورزشکار داشته باشیم ،تا با آموزش پایه در ارتقاء سلامت ورزشکاران و جلوگیری از بروز آسیب ها  موفق باشیم. البته در تلاش هستیم که آموزش صحیح در اماکن ورزشی و مدارس با هدف حمایت از بانوان ورزشکاربه منظور جلوگیری از بروز  آسیب در این قشر صورت بگیرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.