سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه موقت مشهد؛

استکبارستیزی شاخصه‌ نماینده اصلح است

امام جمعه موقت مشهدمقدس گفت: استکبارستیزی و ولایت مداری شاخصه‌های نماینده مطلوب و اصلح است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام محمد باقر فرزانه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد با اشاره به احساس مسئولیت اجتماعی به عنوان محور تشیع گفت: نمونه کامل و اعلی احساس مسئولیت اجتماعی در مکتب تشیع، عاشورا است، عاشورا نمونه اعلی احساس مسئولیت اجتماعی در این مکتب است.
 
فرزانه افزود: ویژگی دوم قدرت تشیع در انقلاب آفرینی و رهبرسازی و قبضه کردن انرژی‌های بیکران انسانها و هدایت آن به سمت اهداف انسانی است، نمونه کامل این خصیصه تشیع را در انقلاب اسلامی ایران شاهد هستید.
 
فرزانه تصریح کرد: ولایت مداری و ولایت محوری ویژگی بارز دیگر تشیع است که برترین مصداق دفاع از ولایت حضرت زهرا(س) است که حتی زندگی ساده این بانو نیز برای ما قابل تصور نیست و اگر ایشان نبود چیزی به نام امامت و ولایت در اختیار ما نبود.
 
وی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی یک مجموعه از اجزای ریز و درشت است که هر کدام از این اجزا جایگاه و اهمیت خودش را دارد و به مقدار نقشی که در تحقق اهداف ایفا می‌کند حائز اهمیت است، برترین نقش را در این نظام رهبری و امامت نظام دارد.
 
فرزانه افزود: آنچه اسلامیت نظام را حفظ می‌کند و تصمیمات اساسی را می‌گیرد و سیاست‌های اصولی را اعلام می‌کند جایگاه رهبری است، طبیعی است مجلسی که این رهبری را در شرایط خاصی انتخاب می‌کند نیز دارای جایگاه خاصی باید باشد.
 
وی اظهار داشت: مجلس خانه ملت است و خانه یک فرد و یا یک حزب نیست، مجلس شورای اسلامی تجلی گاه عزت ملی است و می‌تواند عزت اسلامی و ملی را به دنیا نشان دهد یعنی می‌تواند به دنیا نشان دهد که نه این ملت برابر شیطان و نه برابر قدرت‌ها شکست پذیر است.
 
فرزانه با اشاره به اینکه مجلس تامین کننده منافع عمومی است تصریح کرد: مجلس می‌تواند کشور را به حرکت دربیاورد و به تعبیر مقام معظم رهبری ریل گذاری حرکت مسئولان مجلس است و از سوی دیگر مجلس حافظ امنیت ملی و سد محکمی برابر تعرض دشمنان است.
 
امام جمعه مقت مشهد گفت: مردم اصل هستند و نظام برای مردم است، باید 7 اسفند با توجه به این اصول که در رفتار امام و رهبری تجلی دارد کسانی را انتخاب کنید و به مجلس بفرستید که رسانه‌های جمعی دنیا که این مجلس را به تصویر می‌کشند بر پیشانی آن مرگ بر آمریکا نوشته شده باشد.


انتهای پیام/گ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.