سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سونامی بازار عید،قابل پیش بینی است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بازار شب عید مثل سونامی و زلزله غیر قابل پیش بینی نیست و مسئولین موظفند یک برنامه بلند مدت برای سروسامان دادن داشته باشند.

محسن صرامی فروشان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: شلوغی بازار شب عید مانند سونامی و زلزله قابل پیش بینی نیست و هر ساله مسئولین می توانند با داشتن برنامه بلند مدت از بحران بازار قبل از عید نوروز جلوگیری کنند.

وی افزود: متاسفانه هر سال دو ماه مانده به عید همه به فکر تامین گوشت و میوه و مواد مورد نیاز 80 میلیون نفر می افتند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: پارسال شاهد افزایش برخی از اقلام میوه به کیلویی 10 تا 15 هزار تومان بودیم.

صرامی فروشان تصریح کرد: مسئولین باید از تولید داخلی ارزیابی مشخصی داشته باشند تا با ورود بیش از نیاز میوه کمر تولید کننده داخلی شکسته نشود.

وی با بیان اینکه برخی از وزارتخانه ها و تعاونی ها هر ساله شب عید برای تامین اقلام کارکنان خودشان اقدام به ورود بیش از اندازه میوه به کشور می کنند افزود: اقدام نسنجیده این نهادهای دولتی باعث ضرر و زیان جبران ناپذیری به تولید کننده میوه ای می شود که یکسال زحمت کشیده تا نتیجه کار خود را در شب عید ببینند.

وی در پایان افزود: با برنامه ریزی مدون می توانیم هم قیمتهای بازار شب عید را کنترل کنیم و هم باعث سود بردن کشاورزان و باغداران داخلی بشویم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.