سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

پایان عمرتاکسی های فرسوده رسید

ثبت نام ها برای تعویض تاکسی های فرسوده در شهرهای بزرگ اغاز شد

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ حمید پورمحمدی معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: بیشترین ثبت نام ها برای تعویض تاکسی های فرسوده در شهرهای بزرگ نظیر تهران ، مشهد ، تبریز ، قم ، رشت و شیراز بوده است.
 
وی افزود: در شهرهای کوچک نیز الیگودرز ، صومعه سرا و گچساران بیشترین ثبت نام را در این باره داشته اند.
 
پورمحمدی گفت: از این تعداد 42 هزار خودروی پیکان بوده که قرار است از رده خارج شودو85  درصد ثبت نامی ها خواستار درخواست خودروی پژو و 15 درصد باقیمانده خواستار خودروی سمند هستند.
 
معاون امور تولید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: سقف ثبت نام ما 90 هزار تاکسی بوده است که اگر ثبت نامی ها به این سقف نرسند یا تاکسی های بین شهری را واجد شرایط خواهیم کرد و یا تاکسی های با عمر 9 سال را شامل این طرح خواهیم کرد.

پورمحمدی گفت: قرار است در اسفند، 8 هزار ، فروردین 7 هزار و تا شهریور هر ماه 15 هزار تاکسی تحویل متقاضیان واجد شرایط شود.وهم اینک این طرح برای تاکسی های درون شهری با عمر بالای 10 سال اجرا می شود.
 
وی ارزش تقریبی خودروهای واگذاری را 30 میلیون تومان ذکر کرد و افزود: 20 میلیون تومان از این مبلغ را بانک ها با تسهیلات 16 درصد در اختیار متقاضیان قرار می دهند و 5 میلیون تومان بعدی را دولت در قالب تعرفه گمرکی معافیت قائل خواهد شد.
 
پورمحمدی گفت: فقط متقاضی 5 میلیون تومان برای دریافت خودروی جدید خواهد داد.

لازم به ذکراست :این طرح در استان قم هم اکنون درحال اجراست.

انتهای پیام/
برچسب ها: قم ، پایان ، عمر ، تاکسی ، فرسوده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.