سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهاباد؛

شناسایی دو کانون بیماری تب برفکی

دو کانون بیماری دامی تب برفکی در این شهرستان شناسایی و اقدامات اولیه برای مهار این بیماری انجام شده است.

به گزارش خبرنگاران گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: این کانون ها در روستای حمزه آباد و روستای باراوه در مسیر جاده خلیفان به بوکان شناسایی شده است.

بایزید حسن پور با بیان اینکه اقدامات اولیه مقابله با این بیماری در این کانون ها حال انجام است افزود از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 190 هزار راس دام سبک و سنگین علیه این بیماری مایه کوبی شده که 170 هزار راس آن دام سبک و 20 هزار راس دام سنگین بوده است.

وی اضافه کرد: حسن پورگفت: بازار دواب این شهرستان از دو هفته قبل تعطیل شده و تا اطلاع ثانوی هر گونه حمل و انتقال دام در این شهرستان ممنوع است. 

حسن پور بیان داشت: واکسن مایه کوبی تب برفکی به صورت رایگان است و دامداران فقط هزینه تزریق را که مبلغ 15 هزار ریال برای هر راس است، پرداخت می کنند.

کاميار داهيم مديرکل دامپزشکي آذربايجانغربي هم در این زمینه گفت، براي پيشگيري از شيوع اين بيماري پنج قرنطينه بين استاني و شش قرنطينه مرزي در استان فعال شده است.

وی افزود : 149 کانون اين بيماري در استان شناسايي شده و تا به حال 490 راس گاو و گوسفند بر اثر اين بيمار تلف و يکهزار و 650 راس نيز به اين بيماري مبتلا شده است.

آذربايجان غربي دارای 9 ميليون واحد دامي اعم از دام سنگين و سبک است.

انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.