سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گنجاندن حاکمیت شرکتی در برنامه ششم توسعه

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در سازمان بورس کمیته حسابرسی ریسک را شکل دادیم و در برنامه ششم بخش جامعی از آن را برای حاکمیت شرکتی گنجانده‌ایم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد فطانت رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در دومین همایش حاکمیت شرکتی در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: در سال 2008 شاهد رکود اقتصادی در دنیا بودیم که این بحران اقتصادی توانست کل نظام قدرت‌های جهان را به چالش بکشاند و حال در کشور اگر می‌خواهیم موفق باشیم و با اقتدار اقتصادی به حاکمیت شرکتی دست یابیم لازم است که با جلب اعتماد مردم سرمایه خود را در محل مناسب قرار دهیم و از طرفی تجهیز منابع بازار سرمایه را شروع کنیم.

وی با اشاره به توجه به صندوق تأمین مالی در دنیا گفت: برای اجرای حاکمیت شرکتی، شرکت‌های سهامی خاص و عام علاوه بر اجرای مقررات خاص بایستی رویکردهای خاص دنیا را برای این امر تحت نظارت قرار دهد تا به سمت و سوی آن حرکت کند.

فطانت تصریح کرد: ما در سازمان بورس کمیته حسابرسی ریسک و نظام حسابرسی داخلی را در شرکت بورس شکل دادیم و از طرفی در برنامه ششم بخش جامعی از این امر برای حاکمیت شرکتی گنجانده اشده ست.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.