سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیویورک تایمز: آمریکا قصد داشت در صورت شکست دیپلماسی به ایران حمله سایبری کند

نیویورک تایمز فاش کرد آمریکا قصد داشت در صورت شکست تلاش‌های دیپلماتیک، ایران را مورد حمله سایبری قرار دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیویورک تایمز روز سه شنبه، با استناد به مقامات اطلاعاتی و نظامی و یک فیلم مستند، گزارش داد آمریکا برنامه ای برای یک حمله سایبری گسترده علیه ایران در صورت شکست تلاش های دیپلماتیک برای محدود کردن برنامه هسته ای این کشور، داشت.
نیویورک تایمز افزود هدف از این برنامه با اسم رمز نیترو زئوس Nitro Zeus، فلج کردن پدافندهای هوایی ایران، سیستم های ارتباطاتی و مخابراتی و بخش های اصلی شبکه برق این کشور بود، اما این برنامه پس از دستیابی به توافق هسته ای در سال گذشته، متوقف شد.

در این گزارش آمده است هدف از این طرح پنتاگون اطمینان خاطر دادن به "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، بود که اگر ایران علیه آمریکا یا متحدان منطقه ای‌ واشینگتن حرکت می کرد، وی جایگزین هایی برای جنگ در اختیار داشت و در یک مرحله هزاران پرسنل نظامی و اطلاعاتی آمریکا را شامل بود.

نیویورک تایمز اعلام کرد این برنامه همچنین خواستار هزینه کردن ده ها میلیون دلار و قرار دادن دستگاه های الکترونیکی در شبکه های رایانه ای ایران بود.

در ادامه این گزارش آمده است دستگاه های اطلاعاتی آمریکا در عین حال برنامه جداگانه ای برای یک حمله سایبری مخفی به منظور از کار انداختن مرکز غنی سازی هسته ای فردو ایران، در داخل کوهی نزدیک شهر قم، داشتند.

نیویورک تایمز افزود وجود نیترو زئوس طی گزارشی در خصوص یک فیلم مستند به نام "روزهای صفر" که قرار است چهارشنبه در جشنواره فیلم برلین به نمایش دراید، فاش شد. این فیلم تنش های فزاینده میان ایران و غرب را پیش از توافق هسته ای، کشف حمله سایبری استاکس‌نت به تاسیسات غنی سازی اورانیوم نطنز و بحث ها در پنتاگون در خصوص استفاده از چنین تاکتیک هایی را توصیف می کند.

نیویورک تایمز اعلام کرد مصاحبه هایی جداگانه برای تایید خطوط کلی این برنامه انجام داد؛ اما کاخ سفید، وزارت دفاع و دفتر مدیر اطلاعات ملی همگی از اظهار نظر خودداری  و اعلام کردند در خصوص برنامه ریزی برای رویدادهای نظامی گفتگو نخواهند کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.