سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بلومبرگ: کاهش سطح تولید نفت برای مسکو گران تمام خواهد شد

یک خبرگزاری آمریکایی به بررسی خطرات پیش‌روی روسیه در صورت کاهش سطح تولید نفت‌خام پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «بلومبرگ» با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: مسکو در توافق با اوپک برای کاهش سطح تولید نفت‌خام خود، ریسک بزرگی کرده است. با وجود رکود اقتصادی و کاهش درآمدها در روسیه، «ولادیمیر پوتین،» رئیس‌جمهور این کشور، درخصوص پیوستن دومین تولید‌کننده بزرگ نفت در جهان به «اوپک» (سازمان کشورهای تولید‌کننده نفت) در کاهش سطح تولید روزانه خود، تردید دارد. دلایل پوتین برای تعلل در این خصوص بیش از آنکه سیاسی باشد، واقع‌بینانه و در جهت حفظ منافع ملی این کشور است. 

«الکساندر نواک،» وزیر انرژی روسیه و همتایانش از کشورهای عربستان سعودی، ونزوئلا و قطر، امروز (سه‌شنبه)، توافق کردند تولید نفت‌خام خود را در سطح تولید ژانویه‌ی گذشته، متوقف کنند. این در حالی است که دومین تولیدکننده بزرگ نفت در جهان، برای اجرای این توافق با مشکلات عدیده‌ای مواجه است. کاهش سطح تولید ممکن است به میدان‌های نفتی و خطوط لوله انتقال نفت این کشور خسارات زیادی وارد کند. 

نواک پیش از حصول توافق درخصوص توقف افزایش تولید نفت‌خام در دوحه، گفته بود روسیه در صورتی حاضر به کاهش عرضه خود است که دیگر تولیدکنندگان نیز چنین تصمیمی بگیرند. این در حالی است که «ایگور سچین،» مدیر عامل کمپانی «روس‌نفت،» بزرگترین شرکت نفتی روسیه و یکی از متحدان نزدیک پوتین، هفته‌ی ‌گذشته در لندن گفت اجرای تصمیم روسیه به کاهش سطح تولید نفت‌خام خود به این سادگی‌ها نیست، زیرا به‌نظر نمی‌آید دیگر تولیدکنندگان بزرگ طلای سیاه علاقه‌ای به کاهش عرضه‌ آن داشته باشند. 

«جیمز هندرسن،» کارشناس مسائل نفت‌و‌گاز در «مؤسسه مطالعات انرژی آکسفورد،» نیز معتقد است شرکت‌های روسی تمایلی به کاهش تولید خود ندارند. این شرکت‌ها ترجیح می‌دهند دیگر تولید‌کنندگان نفت‌خام برای افزایش بهای طلای سیاه تلاش کنند و آن‌ها تنها از نتیجه آن سود ببرند.

در ادامه گزارش، به نقل از یک کارشناس نفتی روس آمده است: در «سیبری،» اصلی‌ترین منطقه نفت‌خیز روسیه، دمای هوا گاهی به زیر 40 درجه سلسیوس می‌رسد. خطوط انتقال این مناطق هیچ‌گاه نباید خالی از نفت‌و‌گاز باشد؛ زیرا یخ‌زدگی لوله‌های انتقال نفت‌و‌گاز در زمستان، خسارات فراوانی را به بار خواهد آورد.    



انتهای پیام/    

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.