سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

اجرای طرح غربال گری اختلالات ژنتیک در فارس

اجرای دو طرح غربال گری اختلالات ژنتیک به صورت آزمایشی در شیراز آغاز شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان فارس گفت :مقدمات اجرای این دو طرح از دو ماه پیش شروع و از امروز به صورت آزمایشی در شیراز آغاز به کار کرد .
محمود رضا عرب با بیان این که هدف از اجرای این طرح پیشگیری از تولد نوزادان با معلولیت های ژنتیکی و مادر زادی است افزود :این طرح ویژه زوج های جوان و افراد 15 تا 25 سال است .
وی ادامه داد :در هر استان یک شهر را برای اجرای این طرح انتخاب کرده است ،که استان فارس  به خاطر وجود امکانات مشاوره ای و تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی ژنتیک در شیراز انتخاب شده است .
وی با بیان اینکه بر اساس مطالعات، نیمی از معلولیت ها ریشه ارثی دارد افزود: مراجعه کنندگان تحت مشاوره و آزمایش های ژنتیکی قرار گرفته و توسط کارشناسان شناسایی و به مراکز مشاوره ژِنتیک در شهرستان شیراز ارجاع داده می شوند .
معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان فارس تصریح کرد :این طرح تا 20 اسفند ادامه دارد که شهروندان می توانند برای استفاده از این خدمات مشاوره و آزمایش به صورت رایگان به ستاد مرکزی بهزیستی شهرستان شیراز واقع در کوی زهرا مراجعه کنند .
انتهای پیام/
برچسب ها: اجرای ، طرح ، غربالگری ، ژنتیک ، شیراز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.