سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختتامیه «طرح ملی اولواالالباب» 30 بهمن برگزار می‌شود

نشست نقد و بررسی طرح ملی اولواالالباب، تدبر در قرآن کریم بعدازظهر امروز در اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور در  نشست نقد و بررسی «طرح ملی اولواالالباب» که بعدازظهر امروز 27 بهمن برگزار شد، اظهار داشت:طرح ملی اولواالالباب در سال 94 با توجه به کلام مقام معظم رهبری که به تدبر در دین الهی و قرآن دستور دادند، ایجاد شد.

وی ادامه داد: تربیت مربی در حوزه تدبر قرآن یکی از اصول برگزاری طرح اولواالالباب در سراسر کشور بود که با توجه به بودجه اندک حدود 100 میلیون تومانی گمان می‌کنیم جزء طرح های موفق ما بوده و تا حدودی به اهداف خود رسیده ایم.

سپس در ادامه حجت الاسلام و المسلمین مقامی، دبیر طرح ملی اولواالالباب اظهار داشت: از آن زمان که برنامه اولوالاباب مطرح شد، 39 مؤسسه  قرآنی برای انجام این طرح ابراز آمادگی کردند که از این میان 10 مؤسسه حائز شرایط برگزاری این طرح شناخته و برای این کار انتخاب شدند و در مجموع در این طرح 250 مربی که به طور متوسط سهم هر مؤسسه 25 نفر است، تربیت شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه دراین طرح به هیچ وجه ریزش نداشتیم و 250 مربی تا انتها در کنار ما بودند.

حجت الاسلام و المسلمین مقامی افزود: حدود 10 سال قبل نیز طرح تدبر در قرآن کریم مطرح شد که در آن زمان اکثر افراد بی تفاوت از کنار این طرح رد می‌شدند اما هم اکنون به لطف خدا و با عنایت ولی‌عصر(عج) و رهبری یک حرکت مثبت انجام شده است.

دبیر طرح ملی اولواالالباب گفت: موضوع تدبر در قرآن یک وظیفه همگانی است و همه افراد باید به این موضوع مبادرت داشته باشند، این طرح از اوایل ماه مبارک رمضان امسال از استان فارس شروع شد و آخرین جلسه آن در اواخر دی ماه گذشته در مؤسسه نهج‌البلاغه کاشان به پایان رسید.

وی با بیان اینکه مراسم اختتامیه طرح اولواالالباب 30 بهمن در مشهد برگزار شود، افزود: ما برآنیم که قرآن‌خوانی مردم را معنادار کنیم و به نوعی از هدایت‌های قرآنی در زندگی مردم جاری شود که این کار با تدبر صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین مقامی تصریح کرد: این  طرح شش عنوان درسی و 12 واحد داشت که 2 واحد آن عملی بود، حدود 60 درصد این طرح خانمها و 40 درصد آن را آقایان تشکیل می دادند . همچنین در این طرح روحانیون در کنار سایر افراد به تحصیل در تدبر قرآن پرداختند.

در ادامه حبیب‌الله عزیزی، عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور ابراز داشت: در حقیقت جای این طرح در جامعه قرآنی خالی بود که به لطف خدا محقق شد، بحث محوریت قرآن در زندگی موضوعی است که باید به آن توجه شود.



انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.