سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پلیس فتا؛

روند رسیدگی به شکایات سایبری سرعت یافت

افزایش سرعت عمل در رسیدگی به پرونده ها یکی از مهمترین مطالبات پلیس در فضای مجازی محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار هادیانفر رئیس پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه مرکز امداد و فوریتهای پلیس سایبری کشور یکی از آسان ترین روش های برقراری ارتباط مردم با این پلیس است،اظهار داشت: افسران حاضر در این مجموعه به صورت 24 ساعته در حال خدمت رسانی و ارائه مشاوره به مردم هستند و در صورت نیاز به شکایت های مردمی نیز رسیدگی لازم را می نمایند و شهروندان مي توانند ضمن تماس با تلفن گوياي ناجا به شماره 81818 با انتخاب عدد شش ؛ مشكلات سايبري خود را با اين پليس در ميان بگذارند .
وی با اشاره به اینکه پرونده های تشکیل شده از طریق تماس های مردمی به ادارات و بخش های مربوطه در حوزه های پیشگیری و عملیاتی فتا ارجاع داده می شود، ادامه داد: از مجموع آمار چت های صورت گرفته با مرکز فوریت ها 90 درصد مربوط به دريافت گزارشات ، ارايه راهنمایی به شهروندان ، هشت درصد تشکیل پرونده و ارجاع به واحدهای تخصصی و دو درصد مربوط به شکایت از روند تشکیل پرونده هامی باشد.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه خاطر نشان کرد: در مجموع تماس ها تا کنون 45 درصد در زمینه کلاهبردای، 18 درصد در زمینه حملات سایبری، 20درصد در زمینه مزاحمت های برخط و نهایتاً 17 درصد در زمینه برداشت های غیر مجاز؛ پاسخگویی صورت گرفته است که یقیناً با رضایتمندی ایجاد شده در بین مردم این آمارها سیر صعودی به خود خواهند گرفت و مراجعه مردم برای پیگیری امور خود از این طریق افزایش پیدا خواهد کرد.

سردار هادیانفر با بیان اینکهپلیس فتا به چهار عامل پيش بيني پذيري ، دقت، سرعت و امنیت در رسیدگی به پرونده توجه ویژه دارد؛ خاطر نشان کرد: ما به دنبال افزایش سرعت عمل در رسیدگی به پرونده ها هستیم تا زمان کشف به وقوع را به حداقل ممکن برسانیم.

وی ادامه داد: هم اکنون تلاش ها در جهت رسیدن به استانداردهای پلیس کشور های توسعه یافته و افزایش امنیت مردم در اولویت ما قرار گرفته است. امیدواریم که این مهم در آینده نزدیک بيش از گذشته محقق شود .

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا زمینه ساز اعتماد بخشی میان مردم و پلیس شده ، اظهار داشت: مردم به عنوان سرمایه های هر كشور نیازمند امنیت در ابعاد مختلف هستند؛ بر همین اساس برقراری ارتباط میان پلیس فتا و مردم بدون هیچ واسطه ای زمینه ساز افزایش ضریب امنیت خواهد بود و همین موضوع باعث خواهد شد مردم بتوانند برخی از لایه های پنهان جرایم را در اختیار پلیس قرار دهند.


وی ادامه داد :جرائم در محیط سایبر با جرائمی که در فضای عمومی جامعه رخ می دهد دارای شکل و نمایی متفاوت است؛ بر همین اساس رویکرد پلیس نیز در این زمینه می بایست متفاوت باشد و از تمام ظرفیت ها برای شناسایی و برخورد با عوامل بروز جرم استفاده کند.


وی تاکید کرد: البته تمام تلاش ها در راستای پیشگیری از وقوع جرائم است که این امر مگر با کمک مردم عزیزمان محقق نمی شود ؛ما در پلیس فتا علاقه مند به تشکیل پرونده قضایی نیستم و بیشتر به دنبال اطلاع رسانی، آگاه سازی و پیشگیری در جهت کاهش پرونده ها هستیم.


رييس پليس سايبري كشور با اشاره به اينكه در امر اطلاع رساني و آموزش متناسب با پيشرفت ها ي فضاي مجازي و پيشگيري از وقوع جرايم اقدامات مثمر ثمری انجام شده است ، بيان داشت : هر كاربر به طور منظم در طول ماه با نصب فايروال ، انتي ويروس و تغيير رمز كاربري و رمز خود مي تواند از امنيت مناسبي برخوردار باشند و دست هكرها و مجرمان را از سامانه خود كوتاه نمايند .

اين مقام مسوول ضمن بيان اينكه در عرصه فضاي مجازي امنيت ملي مرهون تلاش همه كاربران و مردم در توليد ايمني مي باشد خاطر نشان کرد: ما امیدواریم در آينده اي نزديك با فراگير شدن آموزش ، نهادينه كردن فرهنگ و اخلاق سايبري در سطح جامعه و پيوند بيش تر پليس با مردم امنيت در فضاي مجازي به مرز مطلوب تری نزديك شود و در اين راستا عرصه بر فعاليت بيگانگان و مجرمان بيش از گذشته در فضاي سايبر تنگ تر شود .

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.