سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصرف بیش از حد میگو ممنوع!

مصرف بیش از حد میگو موجب بالا رفتن کلسترول برخلاف سایر فرآورده‌های دریایی می‌شود.

محمدحسین عزیزی متخصص صنایع غذایی و رییس انجمن صنایع غذایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: میگو یکی از غذاهای دریایی است که جزو خانواده‌ی خرچنگ‌ها محسوب می‌شود و سرشار از آهن و فسفر است.

وی ادامه داد: میگو غذای بسیار مناسبی است چون سرشار از امگا 3، ویتامین D، سلنیوم، ویتامین B12 و پروتئین است.

عزیزی اظهار داشت: میگو به دلیل آنتی‌اکسیدان سرشار در جلوگیری از بروز سرطان مؤثر است و به علت دارا بودن امگا3 به کنترل فشارخون کمک می‌کند. همچنین مصرف میگو احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد و نیز ضد آلزایمر بوده و برای سالمندان بسیار مفید است.

وی در مورد مصرف بیش از حد میگو تأکید کرد: مصرف بیش از حد میگو می‌تواند باعث بالا رفتن کلسترول برخلاف سایر فرآورده‌های دریایی شود. بنابراین افرادی که کلسترول بالا دارند و بیماران قلبی باید در مصرف این ماده اعتدال را رعایت کنند اما برای افرادی که مشکل و بیماری خاصی ندارند مصرف بیش از حد میگو نمی‌تواند منجر به آسیب شود و حتی مفید است.

عزیزی خاطرنشان کرد: میگو به دلیل خواص زیاد یکی از بهترین مواد غذایی محسوب می‌شود که مصرف هفته‌ای 1 الی 2 بار آن به افراد توصیه می‌شود و افرادی که از گوشت قرمز استفاده نمی‌کنند می‌توانند میگو را جایگزین کنند تا دچار فقر آهن نشوند.

انتهای پیام/
برچسب ها: میگو ، ویتامین ، کلسترول ، امگا3
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.