سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

اصفهان 16 کانون بحرانی فرسایش بادی دارد

هم اکنون 16 کانون بحرانی فرسایش بادی در اصفهان وجود دارد که بیش از یک میلیون و 90 هزار هکتار از مساحت استان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان اظهار داشت: اولویت اصلی برنامه‌های این اداره حفظ عرصه‌های منابع طبیعی و جنگل‌های در دست کاشت است.

محمدحسین شاملی گفت: هم اکنون 16 کانون بحرانی فرسایش بادی در استان وجود دارد که بیش از یک میلیون و 90 هزار هکتار از مساحت استان را به خود اختصاص داده است که فعالیت‌های بیابان‌زدایی و مبارزه با فرسایش بادی در این مناطق آغاز شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان تصریح کرد:حاصل تلاش حدود 50 ساله منابع طبیعی استان نهال‌کاری و جنگل‌کاری 300 هزار هکتاری در مناطق بحرانی فرسایش بادی است.

شاملی با تاکید بر انجام بحث‌های حفاظتی جنگل‌های در دست کاشت گفت: امسال برنامه متمرکز حفظ منابع طبیعی و جنگل‌ها برای نخستین بار در استان اصفهان اجرا شد که با عقد قراردادی با 45 شرکت خصوصی حفاظتی، اعتبار 15 میلیارد ریالی برای حفاظت از منابع طبیعی به صورت متمرکز اختصاص یافت.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان افزود: با اجرای طرح مدیریت یکپارچه در بخش حفاظت، 200 کیلومتر از عرصه‌های راه آهن، 835 کیلومتر جاده‌های آسفالت، 28 هزار هکتار از اراضی کشاورزی و دو فرودگاه استان از بحران‌های گردو غبار در امان ماندند.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.