سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

نقش "هلی‌کوپتر میل 35" در جنگ‌های منطقه "غرب آسیا" + تصاویر و مشخصات

این هلی کوپتر به خوبی می‌تواند تانک‌های دشمن را منهدم کند.

به گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  ارتش و نیروهای وطنی سوریه به همراه پشتیبانی هوایی فدراسیون روسیه توانستند پیشروی‌های بسیار خوبی را داشته باشند.


تروریست‌های تکفیری داعش و جبهةالنصره و مخالفان مسلح هم‌پیمان با این گروه‌های تروریستی ضربات سنگینی را در جنگ هوایی از  "مسکو" دریافت کردند و این ضربات سرعت پیشروی نیروهای سطحی سوری را افزایش داده است.


نیروی هوایی ارتش فدراسیون روسیه از بالگردها و جنگنده‌های مختلفی در جنگ سوریه استفاده می‌کند که یکی از آنها هلی‌کوپتر  "میل 35 " است. این هلی‌کوپتر توانایی‌های گوناگونی را در جنگ هوایی به عرصه نمایش گذاشته است.




** مشخصات بالگرد "میل 35 "

بالگرد کلاس  "میل"  یک هلیکوپتر تهاجمی به حساب می‌آید که در اشکال ترابری و تهاجمی توسط فدراسیون روسیه ساخته شده و از کلاس‌های مختلف این هلیکوپتر بیش از 17 هزار فروند تولید گردیده  که محصول کارخانه هلی‌کوپترسازی "میل مسکو (طراحی مجموعه اولان و زاکان)" است.









هلی کوپتر "میل 35 " نسخه بهینه‌سازی شده بالگرد  "میل 24 " بوده که توانمندی بالایی در نبرد  "هوا به هوا" با پرنده‌های متخاصم داشته و جستجو و مقابله با هلی‌کوپترها و پهپادها را می‌تواند انجام دهد.


این هلی‌کوپتر می‌تواند برای از بین بردن سنگرها و پناهگاه‌ها، توان زرهی و تجهیزاتی و حتی عملیات دریاپایه و نبرد با شناورهای دشمن و ماموریت های "هلی‌بورن" یا پیاده‌سازی نیروهای سطحی مورد استفاده قرار بگیرد.


سایت  "راشن هلی کوپتر (Russian Helicopters) " درباره بالگرد  "میل 35 " نوشت: این هلی‌کوپتر تهاجمی بوده که مدرنیزه شده بالگرد میل 24 است. این سایت با اشاره به اینکه  "میل 35 " توسط شرکت هلی‌کوپترسازی میل بهینه سازی شده، عنوان داشت: این بالگرد از سال 2005 در  منطقه "روسترول" ساخته شده است.


سایت   "راشن هلی کوپتر (Russian Helicopters)"   تصریح کرد: این بالگرد توانایی استفاده از مهمات هدایت شونده و غیر هدایت شونده را در شرایط آب و هوایی متعدد اعم از  "منظم " و  "نامنظم" را دارد.






این سایت با اشاره به اینکه محدوده تهاجمی برای هجوم این هلی ‌کوپتر در زمین یا دریا 10 تا 50 متر بسته به روز یا شب بودن است، عنوان داشت: این بالگرد دارای انواع سامانه‌های بهینه‌سازی شده و راداری بوده و موتور آن  "ویکا 2500 " است و می‌تواند تا 2400 کیلوگرم مهمات و 8 خدمه را حمل کند.


سایت  "راشن هلی کوپتر (Russian Helicopters)"   با اشاره به قابلیت‌های منحصر بفرد هلی‌کوپتر  "میل 35 " گزارش داد: این بالگرد تجربه جدیدی در توسعه و نوسازی صنعت هلی‌کوپترسازی بوده و در ارتش روسیه انجام وظیفه می‌کند.



سایت  "میلیتاری تودی (Military -Today) " با اشاره به اینکه هلی‌کوپتر  "میل 35 " از سال 1999 طراحی و ساخت آن مطرح شده، نوشت: این بالگرد نسخه به روز شده و البته صادراتی "میل 24 " بوده که از سال 2005 تولید آن به تصویب رسیده است.












این سایت ادامه داد: از مدل "میل 35 " یا مشتقات آن (منظور از مشتقات مدل‌های مختلف "میل" است) در کشورهای آذربایجان، برزیل، عراق و ونزوئلا و برخی دیگر از کشورها استفاده یا عملیاتی شده است.


سایت   "میلیتاری تودی (Military -Today) " با بیان اینکه مهمترین نقش هلی‌کوپتر  "میل 35 " انهدام تجهیزات نظامی و نیروهای سطحی دشمن بوده و نیز می‌تواند با بالگردهای دیگر هم مقابله کند، افزود: دیگر نقش این بالگرد هلی‌بورن ادوات نظامی و نیروهای سطحی و مجروحین است که می‌تواند در هر شرایط آب و هوایی وظیفه‌اش را انجام دهد.



**برد عملیاتی "میل 35" 435 تا 1000 کیلومتر/حمل انواع موشک های هوا به هوا و ضد تانک توسط بالگرد میل

این سایت با اشاره به مشخصات بالگرد مدرنیزه شده  "میل 35 " ادامه داد: این بالگرد با ظرفیت 10 نفر، طول 17 متر، وزن کلی 11 هزار و 500 کیلوگرم، 2 موتوره و با برد عملیاتی 435 تا 1000 کیلومتر و سرعت بیش از 300 کیلومتر در ساعت می‌تواند ایفای نقش کند.


سایت  "میلیتاری تودی (Military -Today)"   با اشاره به اینکه هلی‌کوپتر تا 2400 کیلوگرم مهمات را می‌تواند حمل کند، نوشت: این هلی‌کوپتر توانایی حمل انواع سلاح، انواع موشک های سطح به سطح هوا به هوا یا موشک ضد تانک  از جمله  "ایگلا" یا "اتاکا" و راکت اندازهای 23 میلیمتری و بمب‌های هوشمند را حمل و شلیک کنند
.


البته ارتش عراق هم از بالگردهای مذکور جهت مبارزه با داعش استفاده کرده که محموله‌ای از هلی‌کوپترهای  "میل 35 "  توسط فدراسیون روسیه به عراق در سال 2015 میلادی تحویل شده است.


هلی‌کوپتر رزمی یا پشتیبانی "میل 35 " یکی از ابزارهای  "کرملین" در جنگ جهانی مینیاتوری سوریه و در نبرد با داعش بوده که ارتش فدراسیون روسیه به کمک این بالگرد به اهداف تروریست‌ها خسارات جدی وارد آورده است.



گزارش از محمد زرچینی
 
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۳۱ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
ای کاش ایرانم داشت از اینا
سیدعبدالله احمدی
۰۴:۰۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
هلیکوپتر خیلی خوب ودرجه ۱