سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد تند وزارت بهداشت به اظهارات نظام پرستاری در مورد مراسم روز پرستار/ مواظب دام و دانه‌های سیاسی باشید

معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: با توجه به اینکه اتفاقات اخیر با انتخابات مجلس همزمان شده است من از شورای عالی و نظام پرستاری خواهش می‌کنم که مواظب دام و دانه‌های سیاسی باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، میرزا بیگی معاون پرستاری وزیر بهداشت در نشست خبری که امروز در وزارت بهداشت برگزار شد در پاسخ به اظهارات اخیر سازمان نظام پرستاری در خصوص مراسم روز پرستار بیان کرد: بحث‌های مطرح شده از جمله پرداخت چهارصد هزار تومانی به پرستاران برای شرکت در مراسم و وجود مجسمه‌های پلاستیکی میان مدعوین کام پرستاران را تلخ کرد و این هدیه‌ بدی بود که به پرستاران دادند من این موضوعات را موضع اعضای شورای عالی نظام پزشکی نمی‌دانم زیرا تک تک این اعضا را می‌شناسم و می‌دانم که این مواضع نهایتا برای دو یا سه نفر است.

در جشن روز پرستار که از سوی وزارت بهداشت برگزار شد تامین اجتماعی، نیروهای مسلح، پرستاران مسئول از ابتدای انقلاب تاکنون، هیئت مدیره، شهدای خانواده پرستاری، پرستاران مدافع حرم و .... حضور داشتند بنابر این اگر من نوعی در این مراسم نبودم نباید نگاهم این طور باشد که هر کس با من نیست برماست.

وی ادامه داد: همزمانی این اتفاقات با  انتخابات مجلس بسیار معنادار است من نمی‌توانم قبول کنم که فردی از اختلاف درآمد پزشک و پرستار صحبت کند که زمان او بدترین وضع را داشتیم من این زنگ خطر را به صدا در می‌آورم در زمانی که من در مجلس شرکت می‌کردم فیش حقوقی پرستار و معلم را کنار هم قرار دادیم و دیدیم که حقوق پرستاران پایین‌تر بود و همچنین کارانه پرستاران در آن ایام ده تا بیست هزار تومان بود و به ندرت به پنجاه هزار تومان می‌رسید.

میرزابیگی‌ عنوان کرد: اگر چه هنوز هم خیلی به پرستاران بدهکار هستیم اما نسبت به آن سال‌ها سرمان بالا است.

وی با اشاره به اظهارات اخیر سازمان نظام پرستاری گفت: کسی که این ادعاها را می‌کند باید کارنامه زمان کاری خود را ببیند که دقیقا برعکس شرایط فعلی است زیرا در آن دوران پرستاران بدترین وضع را داشتند و حتی زمانی ما قانونی را به مجلس می‌بردیم مخالفت می‌کردند که در آن زمان من از ایشان درخواست سکوت می‌کردم.

معاون پرستاری وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: من از شورای عالی و نظام پرستاری خواهش می‌کنم مواظب دام و دانه‌های سیاسی باشند.

گفتنی است: نظام پرستاری معتقد است که صنف‌ و مجموعه‌ای حرفه‌ای است در عین حال در کل کشور مراسم روز پرستار برگزار شد.همه‌ اعضای سازمان نظام پرستاری قبل از اینکه عضو این سازمان باشند کارکنان وزارت بهداشت هستند اصلا این دیدگاه در ما وجود ندارد به فکر شکاف یا تفرقه باشیم. هر کسی با ما مشارکت کند استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.