سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قوانین کشورها برای مسافران ایرانی/ ارمنستان

از "پیامک‌های" دردسر ساز در ارمنستان تا کسب مجوز برای حمل کدئین

هر کشوری قوانین خاص مربوط به خود را که خالی از لطف نیست برای سفر به آنجا، از آنها مطلع شویم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "مسافران عزیز"، کشور پهناور و بزرگمان که چیزی از زیبایی و شکوه کم ندارد و همواره فرصتی را ایجاد می‌کند تا هموطنانمان به گردشگری و مسافرت در ان بپردازند اما گاهی چه برای موضوعی کاری باشد یا تمایلی سیاحتی، دانستن برخی اطلاعات از سایر کشورها خالی از لطف نیست!

با توجه به تعطیلات عید پیش رو تصمیم گرفتیم به ترتیب گزارش هایی را تهیه کنیم پیرامون قوانین کشورهایی که مسافر ایرانی زیاد دارند تا هم وطنان عزیزمان با آگاهی از ان خدایی نکرده دچار مشکل نشوند.

به هنگام سفر، اطلاع از قوانین خاص کشور مقصد از ضروریات یک سفر به شمار می رود. بسیاری از اعمال و رفتارها در کشور متبوع خود عادی تلقی می شود، ولی در کشور مقصد ممکن است نه تنها عادی نبوده بلکه جرم تلقی گردد.

armenia



1_ بروز جرم و خشونت در ایروان از خیلی از کشور های غربی کمتر است.

2_پولی که بابت غذا در رستوران می‌پردازید مالیات و دستمزد را هم شامل می‌شود، باید بدانید که پرداخت دستمزد، اجباری نیست.

3_مسافران ایرانی برای سفر به ارمنستان با داشتن گذرنامه معتبر به محض ورود به ارمنستان فرمی را پر کرده و ویزای ارمنستان آنها فوراً صادر خواهد شد. به همین جهت برای سفر به این کشور به ویزا نیاز دارید.

4_ واحد پول ارمنستان درام است به همین دلیل تمام فرآیند‌های خرید و فروش در ایروان توسط درام انجام می‌شوند و مانند دیگر کشورهای همسایه واحد پول دیگر را قبول نمی کنند اما گاها در بعضی فروشگاه ها تبادل ارز انجام می دهند.

5_اگر قصد سفر به ارمنستان را دارید از قبول هر گونه امانت یا بسته ای توسط هر شخصی از ایران به ارمنستان بپرهیزیدکه ممکن است عواقب بسیار خطرناکی برای شما داشته باشد .

6_ ورود هر گونه مواد مخدر به جمهوری ارمنستان ممنوع و مجازات های بسیار سختی برای دارندگان این مواد (هر چند کم باشد)در نظر گرفته می شود .دولت ارمنستان بشدت در این مورد حساس بوده و کنترل سختی بر ورود و خروج مسافرات ایرانی دارد.

7_هر گونه همراه داشتن داروی مسکن (از جمله شربت و قرصهای کدئین دار) و داروهای اعصاب جرم محسوب شده و به عنوان قاچاق مواد مخدر قلمداد گردیده و مجازات های سختی در پی دارد .

8_ در صورتی که لازم است هر نوع دارویی در هنگام سفر همراهتان باشد باید با نسخه پزشکان ایرانی بوده و درگمرک ارمنستان آنرا بصورت کتبی اظهار نموده و مجوز دریافت نمائید .

9_از گرو گذاشتن پاسپورت خود جهت اجاره منزل خودداری کنید.

10_علیرغم عرضه گسترده مشروبات الکلی در فروشگاه ها، خوردن مشروبات الکلی در معابر عمومی ممنوع بوده و در صورت داشتن حالت نا متعارف بویژه در هنگام رانندگی یا داشتن اینگونه مواد در اتومبیل جرایم مالی زیاد و زندانی در نظر گرفته می شود.

11_ در معاشرت خود با افراد محلی مخصوصا خانم ها نهایت دقت و نزاکت را داشته باشید .تا رفتار تان باعث ایجاد سوء تفاهم نگردد.در صورت شکایت افراد مشکلات عدیده ای برایتان ایجاد می گردد.

12_ از مطرح نمودن مسائل سیاسی و خصوصا در باره کشتار سال 1915 ارامنه توسط ترکیه در تلفن یا موبایل خودداری نمائید ،امکان کنترل تماس ها وجود دارد.

13_ از عکاسی از مراکز خرید ،افراد،مراکز نظامی یا محل هایی که با تابلو عکاسی ممنوع مشخص گردیده خودداری نمائید .

14_  اگرمی خواهید از عرض خیابان عبور نمائید حتما از گذرگاه های عابر پیاده استفاده نمائید .در صورتی که در خیابان با اتومبیلی تصادف نمائید شما مقصر می باشید و در صورتی که پلیس شما را در این حالت ببیند جریمه خواهید گردید.

15_ قوانین راهنمایی رانندگی ارمنستان کمی با ایران متقاوت می باشد.گردش براست عموما آزاد نیست . گردش به چپ نیز مطابق با رعایت حق تقدم عبور و چراغ راهنمایی سبز انجام می گردد.

16_ کمپ و چادر زدن در پارک ها،معابر ومراکز تفریحی غیر قانونی است .مراکز تفریحی عمومی معمولا آلاچیق دارند که اجاره می دهند .

17_  با توجه به مذهب ُتمام غذاهای گوشتی ارمنستان غیر حلال می باشد به استثنای رستوران هایی که از گوشت حلال استفاده می کنند که تعدادشان زیاد نیست .

انتهای پیام/


برچسب ها: ارمنستان ، گردشگری ، مسافر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.