سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بناب؛

اختتامیه چهارمین جشنواره هنرهای تجسمی

چهارمین جشنواره هنرهای تجسمی در بناب به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از تبریز؛ رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب با اشاره به نقش و جایگاه هنر در میان  مردم و با اشاره به دیدگاه های مقام معظم رهبری درمورد هنر و هنرمندان گفت: محتوا و قالب هنر باید زیبا و پاک باشد تا بتواند تاثیر خود را در جامعه نمایان سازد .

صدقی افزود: اگر کار هنری هنرمندان در راستای فرهنگ و رسوم مردم و ارزش های آنها باشد بدون تردید در جهت تعالی و بالندگی و در مسیر پیشرفت قرار خواهد گرفت .

وی  همچنین گزارشی از روند برگزاری این جشنواره ارائه داد  و ابراز کرد: پس از اعلام فراخوان چهارمین جشنواره هنرهای تجسمی و صنایع دستی بناب یکصد اثر در حوزه ی هنرهای تجسمی و 85 اثر در حوزه ی صنایع دستی از یکصد هنرمند در این جشنواره حضور یافتند.

وی افزود: این جشنواره در دو بخش و 9 رشته شامل رشته های منبت چوب ، قلمزنی اصفهان ، سراجی سنتی ، معرق چوب ، حکاکی نقره ، رنگ روغن، مدادرنگی ، طراحی و گرافیک مورد قضاوت داوران قرار گرفت .

گفتنی است آثار شرکت کننده در جشنواره به مدت 10 روز در نمایشگاهی در معرض بازدید عموم قرار گرفت که مورد استقبال هنرمندان و اهالی هنردوست بناب قرار گرفت .

فرج الهی فرماندار بناب نیز در این آیین با گرامیداشت ایام الله دهه فجر و سالروز قیام مردم تبریز برعلیه رژیم ستم شاهی در روز 29 بهمن با مقایسه هنر قبل و بعد از انقلاب اظهار داشت : سیاست های فرهنگی رژیم طاغوت به گونه ای بنا شده بود که مروج فرهنگ مبتذل غربی بود و از هنر بعنوان ابزاری برای ابتذال استفاده میشد و در کل طوری برنامه ریزی می شد که هنر در تقابل با دین قرار گیرد. لکن با پیروزی انقلاب اسلامی هنر در خدمت مردم و فرهنگ مردم ایران که فرهنگی اسلامی وشیعی است قرار گرفته است و علی رغم وجود مشکلاتی که از تهاجم و برنامه های فرهنگی دشمنان نظام شکل گرفته است سمت وسوی حرکت نظام و مسئولین آن تعالی هنر و هنرمندان این مرزو بوم است .

وی یادآور شد : با برگزاری هر رویداد هنری و جشنواره ای روزنه ای از ورودی های تهاجم فرهنگی دشمن بسته می شود وتاثیر این رخدادهای هنری در فرهنگ جامعه در طول زمان مشخص می شود .


انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.