سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت‌های علمی ایران از کشورهای منطقه

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: ایران به لحاظ علمی به کشورهای منطقه مثل سوریه و . . .حمایت و کمک می‌کند.

دکتر شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم در گفت‌و‌گو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: به برکت نتیجه بخش بودن مذاکرات هسته‌ای، مسیر فعالیت‌های بین‌المللی و تعاملات برون مرزی هموار شده است و از این رو زمینه ارتباطات ما با بسیاری از کشورها فراهم گشته است. 

معاون آموزشی وزارت علوم در خصوص دسته بندی کشورها به لحاظ ارتباطات علمی ادامه داد: دسته اول کشورهای راهبردی و پیشرفته هستند که با آن‌ها مشکلات سیاسی نداریم و بخوبی با برقراری ارتباط هم ما می‌توانیم از آن‌ها بهره بگیریم و هم آن‌ها از ما بهره‌مند می شوند و دسته دوم کشورهای هدف هستند که به ما نیاز دارند. 

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران به لحاظ علمی پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای را داشته است و ایجاب می‌کند به کشورهای هدف که شامل بعضی کشورهای منطقه (مانند عراق، افغانستان، لبنان، سوریه) و برخی کشورهای آفریقایی هستند، کمک کنیم. 

شریعتی نیاسر اظهار داشت: برای حمایت و کمک به کشورهای فوق در حوزه‌های مختلف می‌توانیم ورود کنیم و کمکها فقط در محدوده علوم انسانی نیست و بقیه حوزه‌ها مثل فنی و مهندسی را هم در بر می‌گیرد و در این حوزه‌ها ارتباطات خوبی را می‌توانیم بر قرار کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: بخشی از آیین‌نامه‌ها، ضوابط و زیرساخت‌های لازم در وزارتخانه‌ در حال تدوین است و بخش دیگر هم تدوین و به دانشگا‌ه‌ها ابلاغ شده است.  درواقع بستر لازم برای ورود کشورهای خارجی به ایران و مذاکره با آن‌ها فراهم می‌شود و در کل افق روشنی را در تعاملات بین‌المللی سال 1395 پیش‌بینی می‌کنیم. 


انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.