سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احتمال جمع‌آوری اسکناس پانصد یورویی از بازار اروپا

اسکناس پانصد یورویی که گمان می‌رود در تأمین مالی تروریسم از آن استفاده می‌شود، احتمال دارد از بازار اروپا جمع‌آوری شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، اسکناس پانصد یورویی که گمان می رود در تامین مالی تروریسم از آن استفاده می شود، احتمال دارد از بازار اروپا جمع آوری شود. شماری از سران اتحادیه اروپا روز جمعه از بانک مرکزی اروپا خواستند در این باره تصمیم گیری کند. 

"میشل ساپن،" وزیر دارایی فرانسه که به همراه همتایان خود در 27 کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا در نشستی در بروکسل شرکت کرده بود به خبرنگاران گفت، این اسکناس بیش از آن که برای خرید و فروش مورد استفاده قرار گیرد برای رد گم کردن از آن استفاده می شود. 

وی افزود، باارزش‌ترین اسکناس در اروپای متحد «بیش از آن که به شما اجازه دهد برای خرید مواد غذایی از آن استفاده کنید، برای تسهیل معاملات مشکوک به کار برده می شود.»

در پایان این نشست، وزیران دارایی 28 کشور عضو اتحادیه اروپا از بانک مرکزی اروپا خواستند درباره این اسکناس تصمیم گیری کند و در همان حال راهکاری را که کمیسیون اروپا دوم فوریه برای مبارزه با تامین مالی تروریسم ارائه کرد، یادآوری کردند. 

بر اساس آمار بانک مرکزی اروپا، اسکناس های بنفش رنگ 500 یورویی فقط سه درصد اسکناس های رایج را تشکیل می دهند. "جیووانی کسلر،" مدیر دفتر اروپایی برای مبارزه با تقلب که قبلا به عنوان دادستان در خصوص فعالیت های مافیا در کشورش ایتالیا تحقیق می کرد، اخیرا از جمع آوری اسکناس های 500 یورویی از بازار حمایت کرده بود. 

"لوئیس دی گندوس،" وزیر اقتصاد اسپانیا نیز روز جمعه در بروکسل خواستار حذف اسکناس 500 یورویی شد و گفت ما در چارچوب تعهداتمان برای مبارزه با پول شویی و مبارزه با تروریسم باید اسکناس 500 یورویی را از دور خارج کنیم. 

اما ولفگانگ شویبله وزیر داریی آلمان تصمیم گیری درباره این اسکناس را به بانک مرکزی اروپا واگذار و از هرگونه اظهار نظر خودداری کرد. 

بونوا کوریه عضو هیئت مدیره بانک مرکزی اروپا در مصاحبه با روزنامه لوپاریزین گفت بانک مرکزی اروپا به زودی درباره احتمال حذف اسکناس پانصد یورویی تصمیم گیری خواهد کرد. وی اذعان کرد مقامات اروپایی بیش از پیش درباره استفاده از این اسکناس برای اهداف غیرقانونی ابراز تردید می کنند و نباید این مسئله را نادیده گرفت. 

تصمیم نهایی در این باره را باید شورای حکام بانک مرکزی اروپا متشکل از شش عضو هیئت مدیره این بانک و روسای بانک های مرکزی 19 عضو بانک مرکزی اروپا اتخاذ کند.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.