سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

عروج چهارمین مدافع حرم اندیمشک

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اندیمشک از شهادت و آسمانی شدن سردار رشید اسلام علی قربانی به عنوان چهارمین شهید مدافع حرم اندیمشکی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عظیم روشنی گفت: این شهید والامقام در سال 1345 در روستای بنوار ناظر اندیمشک متولد شد و به عنوان یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس در عملیات های مختلف نقش آفرینی کرد.

وی تصریح کرد: سردار شهید قربانی از مبارزان دوران انقلاب اسلامی بود که در نوجوانی با شروع جنگ تحمیلی لباس رزم پوشید و وارد عرصه دفاع از کیان اسلامی شد.

روشنی اذعان داشت: وی در عملیات های فتح المبین، کربلای 4، والفجر 8، بیت المقدس 2، بیت المقدس 7، نصر 4، طریق القدس،خیبر، بدر، والفجر 10، کربلای 5 و بسیاری از عملیات های غرور آفرین به عنوان فرمانده حضور داشت.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اندیمشک روشنی افزود: از زمان تشکیل گردان میثم تا تشکیل گردان حمزه اندیمشک، وی به عنوان فرمانده در تمام پدافندی ها حماسه آفرینی کرد.

وی بیان کرد: این شهید والا مقام از فرماندهای شاخص گردان حمزه اندیمشک بود که در پس از دوران دفاع مقدس نیز به عنوان روسای بانک های انصار اندیمشک، دزفول و کلانشهر اهواز و رییس حراست شهرداری های کلان شهر اهواز و خوزستان به مردم خدمت صادقانه ارائه داد.

عظیم روشنی گفت: شهید علی قربانی اسوه اخلاق و ایمان بود که در عرصه فوتبال نیز مدت 10 سال ریاست هیات فوتبال اندیمشک را بر عهده داشت و جامعه ورزش اندیمشک از این شهید درس اخلاق آموختند.

پیش از این سردار شهید احمد مجدی نسب از فرماندهان لشکر هفت ولی عصر(عج) خوزستان، بسیجی شهید احمد الیاسی حاجیوند و شهید حبیب رحیمی منش سه شهید مدافع حرم اندیمشک در عملیات آزادسازی شهرهای شیعه نشین نبل و الزهرا در سوریه در مبارزه با گروه های تکفیری به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند.

انتهای پیام/ع


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.