سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

هشتمین همایش ملی فن‌آوران نیشکر در اهواز با حضور شرکت‌های اروپایی

هشتمین همایش ملی فن‌آوران نیشکر ایران در چهارمین نمایشگاه تخصصی نیشکر و صنایع وابسته روزهای 27 و 28 بهمن ‌ماه جاری در دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رئیس هیئت ‌مدیره جمعیت علمی فن‌آوران نیشکر ایران بیان کرد: این همایش ملی که هر 2 سال یکبار برگزار می‌شد امسال به دلیل لغو تحریم‌ها شکل بین‌المللی به خود گرفته است و هم اکنون 7 شرکت اروپایی در حال مذاکره برای حضور در این همایش و نمایشگاه هستند تا آخرین دستاورد‌ها و محصولات خود را در زمینه صنعت قند ارائه کنند و در بخش کارگاه این همایش حضور جدی داشته باشند تا دستاوردهای خود را به سایر متخصصان ارائه نمایند. 

سید محمود کم‌گویان استان خوزستان را مرکز ثقل نیشکر ایران معرفی نمود و گفت: این همایش هم‌اینک محبوبیت جهانی پیدا کرده است. 

وی با اشاره به اینکه ایران بیست و چهارمین عضو بین‌المللی جمعیت فن‌آوران نیشکر جهان است، افزود: برای فعالان صنعت قند و شکر ( چغندری ) اروپا که در این همایش حضور دارند بازار خوبی است. 

رئیس هیئت‌مدیره جمعیت علمی فن‌آوران نیشکر ایران در ادامه بیان داشت: در حال حاضر در دنیا عمدتاً رقابت بین 3 کشور عمده چغندری است، فرانسه به‌عنوان پیشتاز، سپس آلمان و بعد از آن‌ها انگلیس، در حال حاضر فرانسوی‌ها بسیار راغب هستند که این ارتباط را با صنایع قند و شکر ایران هرچه زود‌تر برقرار کنند. 

کم‌گویان در پاسخ به این سئوال که جمعیت فن‌آوران با برگزاری این همایش‌ها چه اهدافی را دنبال می‌کند، اذعان کرد: جمعیت فن‌آوران با رسالتی که از نامش هم پیداست آخرین یافته‌ها و دستاوردهای مربوط به صنعت نیشکر، صنایع جانبی و مدیریت بر این صنایع را مورد بحث و بررسی علمی قرار می‌دهد و از طریق اتصال به وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری و تحت پوشش آن قرار داشتن با سایر انجمن‌های علمی کشور در تعامل است.

وی در خاتمه اظهار داشت: در حال حاضر 7 شرکت اروپایی در این همایش شرکت خواهند کرد و 2 شرکت دیگر هم محصولات جدیدی را ارائه می‌دهند و از کشور هند هم متخصصانی برای ارائه نتایج تحقیقات خود حضور خواهند داشت. 

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.