سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

راه‌اندازی درمانگاه تخصصی جانبازان شیمیایی در اهواز

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان؛ درمانگاه تخصصی جانبازان شیمیایی در اهواز راه‌اندازی و افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالرضا فرجیان به وضعیت جانبازان شیمیایی خوزستان اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه امسال نسبت به سال گذشته خوزستان آب و هوای بهتری داشت ولی هر ساله جانبازان شیمیایی بر اساس برنامه ستاد مرکز پایش سلامت به مکان‌های خوش و آب و هوا منتقل می‌شوند.
 
وی خاطرنشان گفت: براساس برنامه‌ریزی جدول زمان‌بندی، اعزام جانبازان به شهرک ویژه جانبازان در شمال در دو مرحله نیمه اول و نیمه دوم سال انجام می‌شود، اعزام نیمه دوم سال بیش تر برای جانبازان شیمیایی حاد است که با برنامه‌ریزی به صورت فردی، خانوادگی و یا گروهی به شهرک شمال اعزام می گردند.

فرجیان با بیان اینکه بیش ترین تعداد جانبازان شیمیایی در اهواز و پس از آن در دزفول و آبادان ساکن هستند، افزود: در حال حاضر 3 هزار و 400 جانباز شیمیایی در خوزستان ساکن می باشند که از این رقم، 400 نفر جانباز شیمیایی حاد را تشکیل می دهند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان به روند درمان جانبازان شیمیایی اشاره کرد و افزود: روند درمان جانبازان شیمیایی به دلیل شرایط آنان در خصوص جانبازان شیمیایی حاد و نیمه‌حاد متفاوت است و می‌توان به جانبازان شیمیایی نیمه‌حاد در مراکز درمانی استان رسیدگی کرد.

فرجیان پور بیان داشت: در حال حاضر یک درمانگاه تخصصی در بخش ریوی بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز دایر است که طبق هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، سهمیه روزانه‌ای برای رسیدگی و درمان جانبازان شیمیایی اختصاص داده شده و در این درمانگاه روزانه به 10 جانباز شیمیایی حاد خدمات خارج از نوبت تعلق می‌گیرد.

این مقام مسئول اذعان کرد: از ابتدای سال تاکنون 47 نفر از جانبازان نابینا پایش سلامت شده‌اند و خدمات به آنان ارائه شده است و همچنین پایش سلامت جانبازان قطع نخایی 70 درصد و همسران آنان، 422 جانباز اعصاب و روان و همسران 3 هزار و 200 شهید و جانباز شیمیایی نیز انجام شده است.

عبدالرضا فرجیان از راه اندازی درمانگاه تخصصی جانبازان شیمیایی خوزستان در اهواز تا پایان سال جاری یا در 3 ماهه اول سال 95 راه‌اندازی خبر داد و بیان داشت: اکنون 90 درصد از کار ساخت این درمانگاه تخصصی انجام شده ‌است.

وی افزود: مرکز رسیدگی به جانبازان قطع‌نخایی و در کنار آن درمانگاه تخصصی شبانه‌روزی در منطقه امانیه اهواز دایر خواهد شد.
 
انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.