سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شلیک چند خمپاره به فرودگاه موگادیشو

برخی منابع از شلیک چند خمپاره به فرودگاه پایتخت سومالی خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع آگاه روز پنجشنبه از شلیک چند گلوله خمپاره به سمت فرودگاه موگادیشو نزدیک پایگاه اصلی نیروهای اتحادیه آفریقا در سومالی (آمیسوم)- در شامگاه چهارشنبه خبر دادند.

به گفته ساکنان محله های نزدیک فرودگاه موگادیشو، شب گذشته صدای چند انفجار در این منطقه شنیده شد. منابع فرودگاهی نیز این حمله را تأیید کرده اند.

یکی از کارمندان این فرودگاه که خواست نامش فاش نشود،‌ گفت هنوز هیچ خسارت یا تلفاتی رسما اعلام نشده، اما دست کم یک پرواز از مبدأ نایروبی که حامل پرسنل اتحادیه اروپا بود، لغو شده است.

فرودگاه بین المللی عدن عاده، به نام نخستین رئیس جمهور سومالی، از زمانی که پایگاه نظامی آمیسوم (با 22 هزار نیرو) در کنار آن مستقر شده، به یک دژ تبدیل شده است. نیروهای آمیسوم در جنگ با تروریست‌های الشباب به دولت سومالی کمک می کند. دفاتر سازمان ملل و همچنین سازمان های بشردوستانه و سفارتخانه ها در این پایگاه قرار دارد و آمیسوم مسئولیت دفاع از این فرودگاه را بر عهده دارد.

 هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است، اما عناصر الشباب، وابسته به القاعده معمولا دست به چنین حملاتی در پایتخت سومالی می زنند.

تروریست‌های الشباب که اواسط سال 2011 از موگادیشو و سپس از پایگاههای اصلی خود بیرون رانده شدند، معمولا در عملیات چریکی و حملات انتحاری مواضع دولتی یا آمیسوم را هدف قرار می دهند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.