سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کنفدراسیون صادرات تاکید کرد

جای خالی شرکت‌های مدیریت صادرات در کشور

لاهوتی با اشاره به لزوم وجود شرکت‌های مدیریت صادرات در کشور گفت: فرهنگ‌سازی و فراهم شدن زیرساخت‌ها لزوم فعالیت این شرکت‌ها است.

محمد لاهوتی رئیس کنفدارسیون صادرات در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه برخی می‌گویند در صادرات کشور رقابت منفی وجود دارد، گفت: امروز دنیا به این جمع‌بندی رسیده است که عرضه و تقاضا باید در قالب یک رقابت سالم باشد تا مصرف‌کننده بتواند با توجه به کیفیت، قیمت مناسب کالا را انتخاب کند.

وی تصریح کرد: برخی افراد به دنبال صادرات واقعی نیستند و با توجه به رانت‌های موجود به دنبال مزایای بیشتری هستند.

لاهوتی ادامه داد: یک صادرکننده واقعی با درصدی سود کالای خود را به مشتریان عرضه می‌کند و حال این صادرکننده است که تصمیم می‌گیرد سودش 10 یا 20 درصد باشد پس تفاوت در قیمت کالاهای صادراتی به معنای رقابت منفی در این بخش نیست.

رئیس کنفدارسیون صادرات با اشاره به لزوم وجود شرکت‌های مدیریت صادرات در کشور گفت: این موضوع از مواردی بود که سازمان توسعه تجارت از آن حمایت کرد و به دنبال اجرای آن بود اما قبل از اجرای این طرح باید فرهنگ‌سازی مناسب در این بخش صورت بگیرد.

به گفته لاهوتی باید با فراهم شدن زیرساخت‌ها شرکت‌های مدیریت صادرات در کشور شروع به فعالیت کنند و در کنار آن دولت باید حمایت لازم از این بخش را انجام دهد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۰ تير ۱۳۹۵
ممنون از سایت و مطلب خوبتون