سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رحماندوست در نشست جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر:

بسیاری از قوانین حوزه ایثارگران به درستی اجرا نشده/ احتمال تصویب برنامه ششم در مجلس آینده

نایب رئیس کمیسیون ایثارگران گفت: عدم نظارت بر اجرای قوانین از انتقادات به مجلس نهم بود.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی رحماندوست نایب رئیس فراکسیون ایثارگران در مجلس، با حضور در دفتر جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار با بیان اینکه در برنامه‌های اول تا پنجم برنامه توسعه شاهد چند بندی در مورد ایثارگران بوده‌ایم، گفت: اما در برنامه ششم توسعه که از سوی دولت به مجلس ارائه شده، هیچ بندی برای ایثارگران قرار ندارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تاکید کرد: البته دولت لایحه‌ای به اسم برنامه ششم داده که تنها یک جزوه 31 ماده‌ای کوچک است که احکام مورد نیاز برای اجرای برنامه ششم در آن قرار داده شده است.

وی ادامه داد: دولت با استناد به قانون اساسی اعلام می‌کند که موظف است تنها برنامه‌های 5 ساله را تهیه کند و مجلس تنها مجوز اجرای آن را ارائه کند.

رحماندوست با اشاره به اینکه البته ماده 30 لایحه برنامه ششم به صورت غیرمستقیم به ایثارگران اشاره کرده است، افزود: تنها موادی را که در برنامه 5 ساله پنجم توسعه تصویب شده بود را در برنامه ششم به منظور دائمی کردن آن قرار داده‌اند.

نایب رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس تاکید کرد: تعدادی از ایثارگران را در سه کمیسیون تشکیل شده برای بررسی برنامه ششم توسعه قرار داده‌ایم تا از نظرات آنها در تنظیم این لایحه استفاده کنیم.

وی بیان داشت: تمام بندهای موجود در بسته 50 ماده‌ای ایثارگران و لوایح برنامه و بودجه در مورد ایثارگران در ماده‌های چهارم و پنجم توسعه وجود داشته که اکنون قرار است بار دیگر بررسی شود که اگر آنها تصویب شود، دیگر مشکلات پایه‌ای برای قشر ایثارگر نخواهیم داشت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با بیان اینکه مجلس نسبت به حقوق ایثارگران بسیار جدی است، گفت: تاکنون امکان نداشته طرح و یا لایحه‌ای در مورد ایثارگران به صحن بیاید و تصویب نشود، مگر اینکه استدلال‌های منطقی برای عدم سودمندی آنها آورده شود.

وی بیان داشت: به هیچ عنوان تا سال جدید مجلس امکان رسیدگی بودجه را ندارد و بررسی برنامه ششم نیز حداقل تا ماه پنجم سال جدید به طول خواهد انجامید، زیرا برنامه ششم به دلیل ریل‌گذاری و پایه‌ای بودن برای توسعه کشور بسیار مهم و با اهمیت است.

رحماندوست اذعان کرد: نمایندگان حاضرند حتی به صورت شبانه‌روزی برای بررسی بودجه و برنامه در مجلس بمانند، البته با تمام این تفاسیر احتمالا تصویب برنامه ششم به مجلس آینده موکول خواهد شد.

وی اظهار کرد: قانون خدمات نظام جامع خدمات رسانی ایثارگران حدود 70 ماده دارد که برای چهار سال تصویب شده بود و دیماه سال آینده مهلت آن به پایان می‌رسد که ما نیاز داریم یک طرح قانونی را تهیه کرده و دولت نیز براساس آن لایحه‌ای را به مجلس ارائه کند.

نایب رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس با تاکید بر اینک مجلس دو بال تصویب قوانین و نظارت بر آنها را دارد، گفت: یکی از انتقادات به مجلس نهم این بود که بیشتر توجه خود را معطوف به قانونگذاری کرده و بحث نظارتی را فراموش کرده بود و شاهدیم که بسیاری از قوانین حوزه شاهد و ایثارگران به درستی اجرا نشد.
انتهای پیام/

برچسب ها: شاهد ، ایثارگر ، جمعیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.