سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

لزوم توسعه سرمایه گذاری مشترک بین بخش‌های خصوصی دو کشور

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس بر لزوم توسعه سرمایه گذاری مشترک بین بخش‌های خصوصی دو کشور ایران و ارمنستان تاکید کرد و گفت: منطقه آزاد ارس آماده میزبانی از سرمایه گذاری‌های مشترک است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ عرب باغی در نشست با سفیر ارمنستان ضمن اشاره به نقش بسیار مهم سفرا در توسعه همکاری های اقتصادی افزود: سرمایه گذاری‌های مشترک و تولید بر اساس مواد اولیه موجود در دو کشور با استفاده از مزایای سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس موجب توسعه اقتصادی دو طرف می شود .

عرب باغی ضمن دعوت از سرمایه گذاران ارمنستانی برای سفر به منطقه آزاد ارس اعلام کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده تیم‌های تخصصی از کارشناسان سازمان برای معرفی مزایای منطقه آزاد ارس برای سرمایه گذاران ارمنی اعزام می شوند .

سفیر جمهوری ارمنستان در این نشست گفت: منطقه آزاد ارس پتانسیل ویژه‌ای سرمایه گذاری دارد.

آرداشس تومانیان اظهار کرد: آرامش و امنیت این منطقه سرمایه گذاران ارمنستانی را برای حضور در ایران و به خصوص منطقه آزاد ارس علاقمند کرده است .

وی افزود: آشنایی سرمایه گذاران ارمنی با اولویت ها و مزایای منطقه آزاد ارس و ایجاد دفاتر خدماتی برای انجام مراحل قانونی سرمایه گذاری از عوامل مهم جذب سرمایه گذار است .

تومانیان در پاسخ به طرح مساله آلودگی رود ارس با ورود فاضلاب صنعتی ارمنستان گفت: رود ارس همچنانکه برای ایران اهمیت دارد برای ارمنستان  نیز مهم است و در راستای رفع مشکل زیست محیطی اقدامات پیشگیرانه در دست اقدام است .

ضمنا سفیر ارمنستان در ایران از صنایع فعال و سایت گلخانه منطقه آزاد ارس بازدید کرد .
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.