سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

پوشش بیش از دو میلیون نفر در تامین اجتماعی خراسان رضوی

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: در 10 ماه گذشته دو میلیون و 100 هزار نفر در استان از خدمات درمانی و بهداشتی تامین اجتماعی بهره گرفته اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمید داستانی در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: افزون بر 25 هزار عمل جراحی، 44 هزار و 764 مورد بستری، پنج میلیون و 884 هزار و 764مورد آزمایش، بخشی از خدمات ارائه شده به این بیمه شدگان بوده است.

وی اظهار کرد: همچنین 125 هزار و 330 نفر در 10 ماه گذشته از سال جاری از خدمات دندانپزشکی بهره مند شده اند.

او افزود: هم اکنون کلیه مراکز درمانی و بیمارستانی تامین اجتماعی استان دارای واحد خدمات دندانپزشکی هستند و بیمارستان تربت حیدریه نیز در حال جذب نیرو، برای راه اندازی این واحد است.

وی با بیان اینکه تامین اجتماعی خراسان رضوی، سه بیمارستان، 18 درمانگاه و چهار پلی کلینیک دارد، افزود: در زمینه درمان غیرمستقیم نیز بیش از چهار هزار بیمارستان، درمانگاه، کلینیک تخصصی، مطب پزشک، مرکز آزمایشگاهی و تصویربرداری در استان طرف قرارداد با تامین اجتماعی برای ارائه خدمات به بیمه شدگان هستند.

این مسئول با اشاره به توافق میان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص پرداخت مطالبات مراکز درمانی و بهداشتی طرف قرار داد تامین اجتماعی گفت: کلیه مراکزی که صورت حسابهای خود را تسلیم کنند ظرف مدت 10 روز 60 درصد مطالبات خود را دریافت و 40 درصد باقی مانده را ظرف 2.5 ماه بعد از تسلیم صورت حساب، دریافت خواهند کرد.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال 350 میلیارد ریال برای بیماران خاص از جمله بیماران سرطانی، پیوند کلیه و ام.اس به مراکز طرف قرارداد پرداخت شده که این رقم تا پایان سال به 500 میلیارد ریال می رسد.

وی با اشاره به آغاز عملیات ساخت دو درمانگاه در شهرستان های خواف و درگز گفت: برای بیمارستان فارابی مشهد به عنوان یکی از پنج بیمارستان کشور در زمینه ارتقای هتلینگ، 50 میلیارد ریال تخصیص پیدا کرده است.

داستانی بیان کرد: از ابتدای امسال با هدف ارتقای سطح خدمات و تجهیز مراکز درمانی و بیمارستان های تامین اجتماعی در استان، بیش از 60 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی تاکید کرد: اکنون با جدیت پیگیر ساخت یک بیمارستان جدید در مشهد هستیم که در این زمینه رایزنی ها و تصمیم گیری ها برای تعیین تکلیف بیمارستان امام رضا (ع) در حال انجام است و در صورت عدم موافقت مرکز با ساخت این بیمارستان، بیمارستان در مکان دیگری احداث شود.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: پوشش تامین اجتماعی در این استان نسبت به قبل از انقلاب هفت برابر شده است به طوری که در قبل از انقلاب 181 هزار بیمه شده در خراسان بزرگ وجود داشت و این رقم اکنون در خراسان رضوی به 830 هزار نفر رسیده است.

محمد قوامی با بیان اینکه بیمه شدگان اصلی و تبعی در خراسان رضوی جمعیتی بیش از دو میلیون و 700 هزار نفر را شامل می شوند، اظهار کرد: به این ترتیب پوشش جمعیتی در خراسان از 19 درصد قبل از پیروزی انقلاب به بیش از 46 درصد در حال حاضر رسیده است.

وی گفت: در 10 ماه امسال 940 میلیارد ریال در استان، در قالب بیمه بیکاری، به افراد مشمول، پرداخت شده است.



انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.