سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج؛

کاهش یک درصدی آمار سزارین در کردستان

مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی استان کردستان گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت سزارین به کل زایمان در مراکز درمانی تامین اجتماعی کردستان 30درصد بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصدکاهش نشان می دهد.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،هوشنگ فولادی گفت: درخواست برای سزارین به شکل نامطلوبی افزایش پیدا کرده است و ما تلاش می کنیم که سزارین های بدون دلیل را کاهش دهیم.

وی افزود: درصد اشتغال تخت های مراکز درمان تامین اجتماعی در این مدت 80 درصد است که نشان دهنده یک درصد افزایش است.

وی مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی استان کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون نسبت سزارین به کل زایمان در مراکز درمانی تامین اجتماعی کردستان 30 درصد بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش نشان می دهد.با بیان اینکه متوسط مدت اقامت بیمار در بیمارستان ها 4.8 درصد بوده است ادامه داد: مراجعه به داروخانه ها با 547 هزار و 779 نفر با افزایشی 11 درصدی مواجه بوده است.

فولادی تعداد مراجعین بستری به بیمارستان ها را 17 هزار و 65 نفر بیان کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش داشته است.

مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی کردستان افزود: کل اعتبارات ابلاغی امسال در حوزه مدیریت درمان هزار و 800 میلیارد ریال بوده است که 800 میلیارد ریال آن مربوط به بخش درمان مستقیم است.

فولادی با بیان اینکه همه ارکان دولت موظف به اجرایی کردن طرح تحول نظام سلامت هستند، افزود: بخشی از بار اجرای این طرح بر عهده سازمان های بیمه گر است.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.