سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورشکستگی 150 شرکت نفتی با تداوم کاهش بهای نفت

تعداد شرکت‌های نفتی که در معرض خطر هستند، 2 برابر 60 تولیدکننده‌ای است که تا به حال اعلام ورشکستگی کرده اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان «بلومبرگ» در گزارشی نوشت: موسسه مشاور انرژی IHS با بررسی 150 شرکت نفت و گاز، از احتمال ورشکستگی آنها با تداوم کاهش بهای نفت خبر داد. سقوط بهای نفت و ناتوانی شرکتها در کنترل درآمد مهمترین علت ورشکستگی آن‌ها عنوان شده است.

«باب فرایک لاند،» تحلیلگر ارشد این موسسه می گوید: تعداد شرکت‌هایی که در معرض خطر هستند 2 برابر 60 تولیدکننده‌ای است که پیش از این اعلام ورشکستگی کرده بودند. از سوی دیگر، خریداران و فروشندگان طلای سیاه بر سر ارزش آن متفق القول نیستند و تنها معاملات آتی بازار میتواند با تعیین ارزش طلای سیاه، تا حدودی آنها را از ورطه ورشکستگی دور کند.

ورشکستگی بیشتر شرکتهای نفتی می تواند سرآغاز پایین آمدن بیشتر بهای انرژی باشد و مجموع حجم معاملات نفت و گاز در سراسر جهان را از رقم فعلی 230 میلیارد دلار کاهش دهد.

از دو سال گذشته، با افزایش حجم تولیدات نفت شیل آمریکا و جاری شدن سیل نفت اوپک به بازار، بهای نفت تا 70 درصد سقوط کرده است.

این تحلیلگر اقتصادی در ادامه گفت: در حال حاضر به دلیل ناهماهنگی در بهای نفت و ناتوانی در برآورد انتظارات ، تقاضا برای خرید کاهش یافته است. باید شکاف بین تولید و فروش نفت از بین برود. در غیر این صورت باید شاهد ورشکستگی بیشتر شرکتهای حوزه انرژی باشیم. شرکتهایی که قصد سرمایه گذاری دارند نیز باید تا شش ماه آینده و بازگشت ثبات به قیمتها صبر کنند تا از سقوط در ورطه ورشکستگی در امان بمانند.

سازمان اطلاعات انرژی چندی پیش از کاهش 7 درصدی تولید نفت آمریکا خبر داد. براین اساس، تولید نفت شرکتهای آمریکایی در پی بدبینانه ترین پیش‌بینی بانک گلدمن ساکس، تا 620 هزار بشکه در روز کاهش یافت. بانک آمریکایی گلدمن ساکس چندی قبل از کاهش بهای نفت تا کمتر از 20 دلار خبر داده بود. ادامه روند نزولی بهای نفت می تواند موجب ورشکستگی بیش از یک سوم شرکتهای نفتی آمریکا تا سال 2017 شود.

در صورتی که بهای طلای سیاه تا شش ماه آینده به 45 دلار در بشکه برسد، شرکتهای نفتی آمریکایی آماده هستند حجم تولیدات خود را افزایش دهند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.